اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست مکزیک از آمریکا:

دیوار مرزی مکزیک را تخریب کنید

رسانه مکزیکی «کرونیکا» گزارش داد: وزیر امور خارجه مکزیک از مقامات آمریکا خواسته است دیوار مرزی که بین دو کشور قرار دارد را تخریب کنند.

دیوار مرزی مکزیک را تخریب کنید

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کرونیکا»، «کلادیا روئیز ماسیو» وزیر امور خارجه مکزیک روز گذشته طی کنفرانسی در مرکز تحلیلی «ویلسون سنتر» در «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) دیوار مرزی بین این کشور و آمریکا را نژادپرستانه خواند و خواستار تخریب آن شد.

وی در این رابطه عنوان کرد: ما برای تخریب این دیوار نژادپرستی، ارعاب، تحریم و افراطی‌گری تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

در این جلسه که در چارچوب سفر 3 روزه ریاست دیپلماسی مکزیک به آمریکا صورت گرفته بود، «روئیز ماسیو» تصریح کرد: حل موضوع مهاجران به مدیریتی قوی نیازمند است.

وزیر امور خارجه مکزیک در ادامه افزود: باید دیدگاه‌ها در مورد مهاجران به سوی احترام و همکاری سوق داده شود تا ما بتوانیم با تلاش مضاعف مسائل مرزی موجود را حل کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 33 میلیون نفر از مردم مکزیک مقیم آمریکا هستند که 8 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تأمین می‌کنند؛ 12 درصد صاحبان تجارت‌های کوچک آمریکا نیز مکزیکی هستند.

«روئیز ماسیو» در پایان عنوان کرد: کشورهای مقصد همواره به موضوع هزینه‌هایی که مهاجران برای آنان دارند، می‌پردازند اما هرگز از منافع بی شماری که این افراد با خود به کشور مقصد می‌برند، سخنی به میان نمی‌آورند.

از آغاز مبارزات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا موضوع مهاجران مکزیکی به یکی از اصلی‌ترین مباحث مناظره‌های انتخاباتی تبدیل شده است؛ در این بین «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا نه تنها علیه مهاجران مکزیکی بلکه علیه تمامی مردم این کشور مواضع شدیدی اتخاذ کرده است.

وی چندی پیش اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، 11 میلیون نفر از مهاجران مکزیکی حاضر در آمریکا را از این کشور اخراج و دیواری در مرز بین دو کشور احداث خواهد کرد.

تعداد کودکان مهاجر مکزیکی در آمریکا افزایش یافته است

اداره گمرک‌ها و حفاظت مرزی آمریکا روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد کودکان مهاجر مکزیکی که در طول دو ماه اخیر از مرز این کشور به سوی آمریکا عبور کرده‌اند، نسبت به همین دوره زمانی در سال 2014 تا دو برابر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است: از 1 اکتبر تا 30 نوامبر سال جاری (9 مهر تا  9 آذر) 10 هزار 588 کودک مکزیکی از مرز جنوب غربی این کشور به تنهایی وارد آمریکا شده‌اند؛ این درحالی است که در مدت مشابه در سال 2014، تعداد این کودکان معادل 5 هزار و 129 نفر بوده است.

اداره گمرک‌ها و حفاظت مرزی آمریکا همچنین اعلام کرد که اکثر کودکان مهاجر در این کشور به ترتیب از گوآتمالا، ال‌سالوادور، مکزیک و هندوراس هستند.

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که کودکان مهاجر برای فرار از خشونت و فقر در کشورهای خود و با آرزوی آینده‌ای بهتر به آمریکا مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول