اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح بخش«هدهد سفید»در کتابخانه موسوی زنجان

بخش هدهد سفید (کودک) کتابخانه موسوی شهر زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان افتتاح شد.

افتتاح بخش«هدهد سفید»در کتابخانه موسوی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز بخش کتابخانه هدهد سفید زنجان عصر امروز با حضور محمدمهدی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید باقر میر عبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین جامعه مخاطب کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در حال حاضر همه کتابخانه‌های کشور دارای بخش کودک و نوجوان هستند و مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودکان با عنوان هدهد سفید نیز در حال افتتاح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از کتابخانه هدهد سفید زنجان بازدید کردم و خوشبختانه جوانب زیبایی‌شناختی در این کتابخانه رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها مهمترین پایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند و خوشبختانه در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌ها اند که ۳ میلیون نفرشان عضو فعال هستند. 

اسماعیلی با بیان اینکه هر کجا کتابخانه افتتاح می‌کنیم با موج گسترده‌ای از مخاطبان مواجه هستیم، ادامه داد: کتابخانه فراگیرترین مجموعه فرهنگی کشور است و همه نوع مخاطب را در خود جای می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست جدی دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم گسترش کتابخانه هایan> سیار را در دستور کار داریم.

وی ضمن اشاره به‌ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در شهرهای بزرگ عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ادامه کار کنیم و اصرار بر این است این مجموعه فعال شده و ادامه روند ساخت این پروژه کلان فرهنگی طی شود.

اسماعیلی در پایان ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: کتابداران لشکر پرخروش حوزه فرهنگ و جزو بهترین عناصر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ادامه سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است، گفت: کتابخانه همه مردم را فارغ از علایق، سلایق، جنسیت و ... به دانایی دعوت می‌کند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: بیشترین استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند؛ اگرچه آنچه به‌عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.

میرعبداللهی گفت: بخش هدهد سفید کتابخانه موسوی زنجان شایسته تحسین و قدردانی است و امیدواریم این فضای دل‌فریب و زیبا در خدمت والدین و فرزندان باشد تا در راه کتاب‌خوانی گام بردارند.

گفتنی است، کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه سید افضل موسوی گلشهر زنجان قرار دارد و شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب‌بازی است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بازطراحی، تجهیز و آماده‌سازی شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول