اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

71 هزار واحد مسکن ملی در زنجان ساخته می‌شود/ پایش مستمر پروژه‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید پایش مستمر پروژه‌های مسکن ملی گفت؛ این پایش در راستای نظارت بر کیفیت و همچنین رساندن پروژه در موعد مقرر برای تحویل انجام می‌شود.

71 هزار واحد مسکن ملی در زنجان ساخته می‌شود/ پایش مستمر پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از وجود 7 پروژه ارتباطی اصلی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها دارای ردیف اعتبار ملی و شامل پروژه‌های زنجان_ تکاب_ تخت سلیمان، محور ترانزیت زنجان به قزوین، محور سلطانیه_ قیدار_ کبودرآهنگ، محور زنجان_ بناب_ منجیل، محور کلور به درام و محور قیدار به ابهر 7 پروژه راهی استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اجرای پروژه‌های ساختمانی دولتی را از دیگر وظایف این اداره کل دانست و افزود: راه و شهرسازی در 5 تا 6 پروژه فعال بازآفرینی شهری هم مشارکت دارد که با هدف بهبود سرانه عمومی در فضای سبز و ورزش انجام می‌شود.
وی تعداد محلات هدف بازآفرینی شهر زنجان را 8 محله اعلام و تصریح کرد: بخش دیگر این پروژه‌ها شامل تهیه طرح جامع و تفصیلی و همچنین تهیه نقشه‌های پایه برای این طرح‌ها است.
اسماعیلی ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی را از دیگر برنامه‌های راه و شهرسازی عنوان و تصریح کرد: این مهم در راستای اجرای یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت سیزدهم که همان تامین مسکن است برنامه‌ریزی شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان سهم استان از احداث مسکن ۴ میلیون واحدی در 4 سال را ۷۱ هزار واحد اعلام و تصریح کرد: ۲۷ هزار واحد از مجموع این واحدها مربوط به مساکن حمایتی، ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۲ هزار واحد مسکن خودمالکین، ۹ هزار واحد مناطق هدف بازآفرینی و ۳ هزار واحد مسکن استیجاری هستند.

وی به انعقاد قرارداد برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکن ملی اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها در مراحل مختلف تخصیص پروژه تا واگذاری قرار دارند.
اسماعیلی به همکاری دیگر دستگاه‌ها در احداث مسکن ملی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌های عامل، نظام مهندسی و آزمایشگاه مکانیک از جمله همکاران این اداره کل هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه پروژه‌های نهضت ملی خط اعتباری دولتی ندارد، ادامه داد: اعتبار این پروژه‌ها با آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: راه و شهرسازی کنترل و پایش و مراقبت از پروژه‌ها را به صورت جدی انجام می‌دهد.
اسماعیلی با تاکید بر اجرای پایش پروژه‌های مسکن ملی به صورت موردی ادامه داد: این کنترل‌ها در همه وجوه در دستور کار قرار دارد تا بتوان پروژه‌ها را به مرحله تحویل رساند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه در پروژه‌ نهضت ملی مسکن دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها مشارکت می‌کند که همان کمک دولت به این پروژه است، افزود: در این پروژه‌ها تا زیرساخت‌ها فراهم نباشد پروژه‌ای آغاز نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تاخیر در تحویل پروژه‌های مسکن ملی به نفع پیمانکار نیست، ادامه داد: در شرایط بی‌ثبات اقتصادی پایان یک پروژه در موعد مقرر سود بیشتری 
برای متقاضی و پیمانکار دارد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول