اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حفار حریم تپه تاریخی در خدابنده دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: به منظور حفظ آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی بر اساس قانون و طی روند مشخص عرصه و حریم تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه و حریم تپه تاریخی ممنوع است.

حفار حریم تپه تاریخی در خدابنده دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی گزارش واصله مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در حریم تپه تاریخی شهرستان خدابنده، سریعاً عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری یک نفر حفار متجاوز به حریم تاریخی شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: در راستای صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و غیرمنقول به عنوان ردی از تاریخ و فرهنگ گذشتگان با هر گونه تخلف که موجب تزلزل و از بین رفتن این نشانه‌های ارزشمند تاریخی شود، برخورد قانونی می‌شود.
وی افزود: قشرهای مختلف مردم می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: مردم استان با هدف حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی و تاریخی می‌توانند به نیروی انتظامی و میراث فرهنگی کمک کرده و با اطلاع‌رسانی به موقع از این آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.
فضلی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول