اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیسی: آمریکا به دنبال فتنه گری و کند کردن پیشرفت کشور است

رئیس جمهور گفت: سخنگویان آمریکا رسما اعلام کردند که تحریم سراسری تاثیر نداشت و به دنبال فتنه گری و کند کردن این پیشرفت بودند، که به تحلیل مقام معظم رهبری این تحریم ها به خاطر پیشرفت کشور بوده است.

رئیسی: آمریکا به دنبال فتنه گری و کند کردن پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بهره‌برداری رسمی از 1026 مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور اظهار داشت: امروز توفیق شد که در استان زنجان و در ارتباط تصویری با استان‌های خراسان رضوی و استان فارس در ارتباط باشم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از ناتزاری‌های جدی کشور در تامین برق در صنایع و کشاورزی بود چون برق به میزان نیاز تولید نشده بود، ادامه داد: کار دولت سخت بود تا بتواند این ناترازی را حل کند.

وی با بیان اینکه کار برق رسانی را با اولویت منازل انجام دادیم و حتی تلاش کردیم هر صنعت یک روز جمعه داشته باشد که برق صنعت هم قطع نشود، گفت: حتی تقسیم برنامه شد که این کار با مدیریت صورت گیرد.

آیت‌‌الله رئیسی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته ۶ هزار مگاوات برق وارد چرخه شد، افزود: یک کار جهادی در سال اول دولت انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین امروز کاری که با مدیریت جهادی دیگر انجام شد باعث خرسندی و خوشحالی است و از محل آن یک هزار و ۲۶ مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با دستان توانای مهندسین داخلی ساخته شده و ۹۵ درصد تولید آن داخلی است، گفت: این از افتخارات کشور است و برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات نیز آغاز شده و به دست توانای مهندسین داخلی اتفاق خواهد افتاد که در واقع جلوه پیشرفت کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در حوزه آب هم کار بزرگی انجام شده است و قطار پیشرفت کشور در حال شتاب گرفتن است، تصریح کرد: این شتاب در بسیاری از پروژه ها انجام شده است، همان چیزی که خواست انقلاب و مردم است.

دکتر رئیسی گفت: تصور می‌کردند با تحریم حرکات ما کند می‌شود، اما دیدند ما با حفظ عزت، احترام و با اتکا به داشته‌ها کار را دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: سخنگویان آمریکا رسما اعلام کردند که تحریم سراسری تاثیر نداشت و به دنبال فتنه گری و کند کردن این پیشرفت بودند، که به تحلیل مقام معظم رهبری این تحریم ها به خاطر پیشرفت کشور بوده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنها دیدند که در سال اول دولت، تجارت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و تراز تجاری و سهم ما در تجارت و ترانزیت منطقه مثبت شده است.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواستند ما را محدود کنند، اما نشد و امروز معاملات بانکی ما در حال انجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: در کشور اغتشاش کردند که موفق نشویم چون می‌خواستند در کشور تولید نباشد.

وی با بیان اینکه تمام اغتشاشات برای این است که به کسب کار و مردم و علم ظلم کند، گفت: ظلم به مردمی است که در خیابان ها دچار ظلم می‌شوند، چون به کسب و کار آنها خسارت وارد می‌شود.
آیت‌الله رییسی با بیان اینکه حضور من در اینجا به خاطر این است که بگوییم ما کوتاه نمی‌آییم و فعالیت موفق خود را ادامه می‌دهیم، افزود: اغتشاشات ظلم به مردم است.

وی گفت: راهکار مقابله با فتنه و توطئه فعالیت و تلاش است و امروز بازاریان صنعتکاران و اساتید و همه باید بدانند که راه پیشرفت کشور امید آفرینی برای مردم و ناامید کردن دشمن است.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با تسلیت به خانواده های شهدای حرم شاه چراغ گفت: اغتشاش و به هم ریختگی ظلم به علم و دانش، کسب و کار، امنیت آرامش و مردم بی گناهی است که در خیابان ها آسیب می بینند و در این اتفاقات به وضوح دست دشمن را می بینیم چراکه ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دشمنان به دنبال بیکار کردن آنها است.

آیت الله رئیسی باتاکید بر اینکه اغتشاش و بی نظمی زمینه حرکتهای تروریستی را فراهم می کند، افزود: به دنبال همین اقدامات در سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت، حرم حضرت شاه چراغ، مردم بیگناه در حال عبادت و بندگی خدا را به رگبار بستند و بعد داعشی ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده ایم.

انتهای پیام/73005/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول