اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در ایام محرم/ بازدید از همه هیأت‌ها و مساجد زنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از بازدید کارشناسان آتش نشانی از مساجد و تکایا در ایام محرم خبر داد و گفت: این کار برای تامین ایمنی تکایا و مساجد صورت می‌گیرد.

آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در ایام محرم/ بازدید از همه هیأت‌ها و مساجد زنجان

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، کارشناسان ایمنی آتش‌نشانی از چند روز قبل از هیئت ها و تکایای زنجان بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آتش نشانی پیش از آغاز فعالیت تکایا بازدید از اماکن مورد نظر را آغاز کرده و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های لازم را به افراد مسوول ارائه می‌دهد، اضافه کرد: تقریبا تمام تکایا بازدید می‌شوند و تا آن جایی که محدوده ایستگاه‌های آتش‌نشانی باشد بازدید خواهند شد و چک لیستی در اختیار مسوولان تکایا قرار می‌دهیم که پیشنهاد می‌کنیم به صورت روزانه آن را چک کنند.

وی در ارتباط با موارد بازدید شده نیز گفت: بررسی و بازرسی سیستم‌های اطفایی، بازدید انشعابات گازی، بازرسی عوامل حادثه ساز محل، ورود و خروج عزاداران، بررسی و بازرسی سیستم‌های اعلان از جمله موارد بازدید بوده است.

امیرفضلی تصریح کرد: امروز بازدیدها از مسجد جامع زنجان، امامزاده حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و مجمع حیدریون و فاطمیون و ثارالله انجام شده و به مرور زمان تا آغاز مراسمات اصلی همه اماکنی که مراسم در آن برگزار می‌شود، مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: در این شب‌ها در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، ضمن آنکه در روزهای پایانی این ایام آتش نشانان در مقابل اماکن مذهبی پرتردد مستقر خواهند بود.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با مسوولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

غفاری افزود: در همین ارتباط برای شهروندان و مسوولان تکایا و اماکن مذهبی به منظور آشنایی بیشتر با چگونگی رعایت موازین ایمنی در ایام محرم دوره آموزش ایمنی به صورت وبینار توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  برگزار و توصیه‌ها و نکات ایمنی مربوط به این ایام نیز به صورت مجازی ارسال شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول