اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم استفاده از تجربیات موفق در بحث آموزش پرورش/مدرسه دومین نهاد تاثیرگذار در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر لزوم استفاده از تجربیات موفق در بحث آموزش پرورش تأکید کرد و گفت: مدرسه دومین نهاد تاثیرگذار در جامعه است.

لزوم استفاده از تجربیات موفق در بحث آموزش پرورش/مدرسه دومین نهاد تاثیرگذار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله خاتمی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، معلمان را دارای جایگاه ارزشمند در جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: باید این موضوع را بپذیریم که در برخی موارد از سایر کشورها عقب هستیم و جبران این موضوع به عهده معلمان است که نسل آینده را طوری تربیت کنند که این عقب‌ماندگی جبران شود.

امان جمعه زنجان یکی از اشکالات جامعه را دنبال مقصر بودن عنوان کرد و افزود: زور، زر و تزویر سه ابزاری است که دولت‌های استعمارگر برای سلطه بر کشورهای جهان سوم به کار می‌گیرند و در این میان قدرت تزویر بیشتر است.

وی مدارس را دومین نهاد تاثیرگذار پس از خانواده عنوان کرد و گفت: باید از تجربیات موفق در این زمینه استفاده کنیم و آموزش و پرورش خود را ارتقا دهیم.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به اینکه باید به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود، اضافه کرد: یک معلم همانگونه که ابعاد وظیفه‌ای و مسوولیت سنگین دارد، در قبال این مسوولیت انتظاراتی هم دارد که برآورده کردن آنها نیازمند یاری و مساعدت است.  

علی اسماعیلی با بیان اینکه معلمان مسوولیت انسان‌سازی دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنهاست، افزود: دغدغه معلم فقط باید رشد، تعالی و تربیت دانش آموزان باشد که امیدواریم با اجرای رتبه‌بندی بخشی از مطالبات جامعه معلمان و هم این موضوع تحقق پیدا کند.

وی در ادامه به جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:  پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری رو به رشد است و امیدواریم تا 4 یا 5 سال آینده نیروی مورد نظر را جذب کنیم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول