اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی 15 روز است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به روال رسیدگی به پرونده‎های تعزیراتی گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی 15 روز است.

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی 15 روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا مظفری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه کالا و خدمات امور بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز صلاحیت رسیدگی به پرونده‌هایی که از سوی دستگاه های نظارتی واصل می شود و در همه حوزه‌ها پرونده‌ها در مدت زمانی 15 روزه رسیدگی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ضوابط حاکم در قانون نظام صنفی اعمال مجازات در بعضی از تخلفات مانند گرانفروشی کم فروشی تقلب احتکار با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال صورت می‌پذیرد،گفت: در دفعه نخست تا سوم فرد متخلف به جزای نقدی محکوم می‌شود و بعد از آن و در دفعات بعدی علاوه بر جریمه نقدی به نصب پارچه و تعلیق پروانه کسب و تعطیلی واحد صنفی محکوم می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بر اساس مقررات قانونی پرونده‌های حوزه کالا و خدمات از سوی سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی اتاق اصناف و سیار دستگاه‌های نظارتی واصل می‌شود دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت دارو و درمان نظارت کرده و در صورت وقوع هرگونه تخلف پرونده را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه درحوزه قاچاق کالا و ارز وفق ماده 26 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 10 دستگاه کاشف در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند، گفت: ولی معمولا با توجه به فعالیت جدی نیروی انتظامی در این حوزه، این نیروی نظامی عامل کشف تلقی می‌شود، در حالی که انتظار داریم که همه دستگاه ها در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

مظفری از رسیدگی به 5 هزار و 795 میلیارد ریالی متخلفین در حوزه تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: این درصد نسبت به سال قبل دارای رشد 250 درصدی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه به بحث نظارت بر کیفیت نان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قرارگرفتن در ماه رمضان مردم شریف به استفاده از نان سنگگ و بربری تمایل بیشتری نشان می‌دهند که انتظار می‌رود، دستگاه‌های متولی امر از جمله غله و جهاد کشاورزی باید ضمن اینکه به کیفیت نان اهمیت ویژه‌ای قائل بشوند و حسب وظایف ذاتی بازرسی‌ها را شدت بخشیده و هرگونه تخلفات مربوطه را با تشکیل پرونده و برای رسیدگی و برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

وی افزود: در همین راستا برای رفاه حال شهروندان عزیز اکیپ نظارتی در قالب طرح ضیافت با حضور روسای شعب تعزیرات از واحدهای سنتی و نانوایی‌ها به اتفاق بازرسین سایر دستگاه‌های نظارتی بازرسی به عمل می‌آید که در بازرسی‌ها مشخص شد، متاسفانه بعضی از نانوایان اقدام به فروش اجباری نان کنجد دار که از قبل پخته و آماده شده را می‌کنند.

مظفری اشاره کرد: این در حالی است که نانوا باید، نان کنجد دار باید با درخواست مشتری پخته شود و به قیمت مصوب فروخته و از هرگونه گرانفروشی پرهیز شود.

وی به پرونده‌های رسیدگی شده در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: در سال قبل تعزیرات در راستای عمل به وظایف ذاتی خود که رسیدگی به پرونده‌های واصله است با تعداد 544 اکیپ نظارتی از 2 هزار و 867 واحد صنفی بازرسی به عمل آورده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده تخلف با شماره 124 سازمان صمت و 125 تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول