اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساخت و سازها در زنجان برنامه جامعی ندارد/ احتمال اضافه شدن منطقه 5 شهری

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به نبود برنامه جامع در بخش مسکن در شهر اشاره کرد و گفت: اگر ساخت و سازها همینطور پیش برود، مجبور به اضافه کردن منطقه 5 شهری به شهر زنجان خواهیم شد.

ساخت و سازها در زنجان برنامه جامعی ندارد/ احتمال اضافه شدن منطقه 5 شهری

مهدی طالب، عضو شورای اسلامی شهر زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث ساخت و ساز وجود دارد، بحث مسکن ملی است که در شمال شرق و غرب شهر ساخته خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مساحت بافت فرسوده در زنجان 510 هکتار است و بیش از 100 هزار نفر با مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در آن ساکن هستند که حل آن نیازمند همت ارگان‌های ذیربط است.

وی با اشاره به اینکه توسعه‌یافتگی شهر بدون حل معضلات بافت فرسوده کذب محض است، گفت: اگر بخواهیم شهری توسعه یافته داشته باشیم، باید مشکلات بافت فرسوده را حل کنیم.

طالب با اشاره به اینکه عدم حل مشکل بافت فرسوده موجب انباشت حجم زیادی از آن خواهد شد، تصریح کرد: در بازدیدی که از شهر تبریز داشتیم، عدم حل مشکلات این شهر موجب مواجهه این شهر با معضل سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شد که خوشبختانه این موضوع در شهر ما وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به نبود برنامه جامع در بخش مسکن در شهر اشاره کرد و گفت: همین موضوع هزینه زیادی به شهر و شهروندان تحمیل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی و فرهنگی مسکن مهر و تبدیل آن به یک معضل جدی گفت: دولت در این زمینه راحت‌ترین کار را انتخاب کرده و در شهرک‌های اقماری ساختمان‌سازی کرده است، در حالی که تبعات زیادی دارد.

طالب نبود مشکلات فاضلاب و لوله‌کشی و مشکل آب و برق را از نمونه مشکلات مسکن‌های شمال و شمال غرب عنوان کرد و افزود: برای ساخت مسکن باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اشاره به مغفول ماندن تبصره 12 قانون در ارتباط با بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی از سوی راه و شهرسازی گفت: صراحتا بگوییم که معضل بافت فرسوده چیزی نیست که شهرداری بتواند از عهده آن بربیاید، برای مثال بودجه شهرداری آنقدری نیست که بتواند از عهده تعویض معابر در همه قسمت‌های شهر بربیاید، در حالی که  اگر راه و شهرداری در آن ورود می کرد شاید می توانستیم قسمتی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: با این سیاست‌گذاری که پیش رو گرفته شده است مشکلات بافت فرسوده به قوت خود باقی است و ما می توانیم بحث خود مالکی را پیشنهاد کنیم و در شهرک‌های اغماری و مثلا انصاریه و کوی فرهنگ تراکم طبقاتی را بالاتر برویم.

طالب گفت: این موضوع راه‌حل مناسب و جایگزین به جای اضافه کردن شهرک‌های جدید و تحمیل هزینه به شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بنده به عنوان یک عضو شورا و کارشناس شهری اعلام می‌کنم که با وضعیت موجود و هزینه‌تراشی از محل ساخت و ساز مسکن شهری، شهرداری مجبور به ایجاد یک منطقه 5 هم در شهر خواهد شد که با توجه به محدودیت مالی شهرداری این موضوع به یک معضل اساسی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید بی حساب و کتاب در بحث مسکن مسکن ملی وارد شویم، گفت: انتظار ما از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی این است که طبق قانون تولید جهش ملی مسکن اولویت مسکن برای اقشار کم درآمد بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی باشد که بتوانیم مشکلات این بخش و مشکلات افراد فاقد مسکن را حل کنیم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول