اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌برداری از دامداری صنعتی، مانع خروج علوفه از خدابنده می‌شود

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به بهره‌برداری از دامداری ۱۰۰ هزار راسی در این شهرستان گفت: با بهره‌برداری از این دامداری صنعتی از خروج علوفه مازاد در این منطقه جلوگیری می‌شود.

بهره‌برداری از دامداری صنعتی، مانع خروج علوفه از خدابنده می‌شود

ایوب بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به دامداری ۱۰۰ هزار راسی که در چهار فاز در شهرستان خدابنده اجرا می‌شود، اظهارکرد: به دلیل نداشتن دامداری صنعتی در این شهرستان، عمده علوفه مازاد از شهرستان خارج و به استان‌های تهران، قزوین و کرج انتقال پیدا می‌کرد.

 فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ی عظیم، علوفه مازاد در این دامداری صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دیگر شاهد خروج علوفه مازاد نخواهیم بود، تصریح کرد: دامداری ۱۰۰ هزار راسی در چهار فاز اجرایی خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار راس دام سبک پرورش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه ۱۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده شده است، افزود: به دلیل کمبود آب در استان و این منطقه برای تکمیل این میزان آب مورد نیاز، تصفیه فاضلاب شهری به کمک تامین آب مورد نیاز این دامداری صنعتی خواهد آمد.

بیگدلی با بیان اینکه ۲۱۴ هکتار زمین برای دامداری ۱۰۰ هزار راسی صنعتی در نظر گرفته شده است، تصریح  کرد: از این میزان  اراضی ملی، ۳۰ هکتار آن برای اهالی منطقه است که در صورت عدم جلب رضایت اهالی در مجموع  ۱۸۵ هکتار زمین با راه‌اندازی ۱۲۰ سوله در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول