اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی 3 هزار و 232 نفری در بخش صنعت زنجان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صدور 154 پروانه بهر‌برداری در زنجان خبر داد و گفت: برای این تعداد پروانه، 5 هزار و 32 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای 3 هزار و 232 نفر نیز اشتغالزایی شد.

اشتغالزایی 3 هزار و 232 نفری در بخش صنعت زنجان

علی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان زنجان صادر شد، اظهار کرد: با این میزان پروانه بهره‌برداری صادر شده، ۵ هزار و ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای ۳ هزار و ۲۳۲ نفر نیز اشتغالزایی شد.

وی با تاکید براینکه واحدهایی که در ابتدای بهره‌برداری هستند با حداقل ظرفیت فعالیت دارند تصریح کرد: سال گذشته میزان بهره‌برداری واحدهای صنعتی حجم بالایی داشت، چرا که واحدهای زیادی در دست بهره‌برداری بود که سال گذشته به نتیجه رسیدند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از افزایش صدور مجوز پروانه بهره‌برداری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش صدور مجوز پروانه بهره‌برداری در استان به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های بزرگ صنعتی سال‌های گذشته است و این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری استان قبل از سال ۹۸، کمتر از یک هزار میلیارد تومان بود که حال این میزان پنج برابر شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه برق و الکترونیک، نساجی، صنایع معدنی (شمش روی و فولاد) و شوینده‌ها، مزیت‌های استان در بخش صنعت هستند و استان زنجان رتبه خوبی را در این بخش‌ها دارد، اضافه کرد: در بخش صنایع معدنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برداشت مواد معدنی داریم که برای مثال ظرفیت فرآوری سنگ آهن در استان ۲ میلیون تن در استان است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه چند واحد تولید مواد شوینده‌ها در دست بهره‌برداری داریم که با تکمیل این واحدها زنجیره تولید مواد شوینده‌ها در استان زنجان تکمیل می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم این واحد‌ها در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان یک هزار و ۲۸۳ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است، گفت: از این تعداد ۸۰ مورد مربوط به صنایع نساجی است.

کلانتری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی واحدهای نساجی در استان زنجان را بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال واحدهای صنعتی استان زنجان حدود ۴۶ هزار نفر است.

وی در ادامه با اشاره به پایش مشکلات واحدهای صنعتی در استان زنجان عنوان کرد: بیشتر مشکلات واحدهای تعطیل شده استان زنجان کمبود نقدینگی و مواد اولیه است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه معوقات بانکی نیز از دیگر مواردی است که واحدهای تعطیل شده استان با آن‌ها مواجه هستند، اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی که تعطیل و نیمه تعطیل هستند در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان زنجان نیز در راستای تحقق شعار سال به موضوع حمایت از تولید وارد شده است، یادآور شد: ورود دادگستری به مشکلات واحدهای صنعتی روند رفع موانع را تسهیل کرده، چرا که برخی از واحدهای صنعتی که با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند نیز توسط دادگستری برطرف می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در استان زنجان نداریم که با ورود مستقیم دادگستری تعطیل شده باشد مگر اینکه معوقات بانکی باشد که با شکایت بانک جلو فعالیت واحد مورد نظر گرفته شود، بیان کرد: ورود دادگستری زنجان کار را برای صنعت و معدن در حل مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه دادگستری زنجان علاوه بر آن اقدامات پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان را در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: دادگستری زنجان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با سازمان صمت استان ارتباط تنگاتنگی دارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول