اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رونمایی از ۵۰ قلم شی‌ءمرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری زنجان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: همزمان با روز جهانی موزه، ۵۰ قلم شی‌ء مرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری زنجان رونمایی می‌شود.

رونمایی از ۵۰ قلم شی‌ءمرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در حوالی شهر چورزق در شهرستان طارم بلافاصله تیم‌های ارزیاب ضمن بازدید از آثار و ابنیه تاریخی منطقه خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با توجه به تعدد آثار و گستردگی منطقه عمده بازدیدها و جمع‌بندی از ابتدای صبح تا ظهر امروز به طول انجامید.

وی تصریح کرد: پس از بازدید میدانی تیم‌های ارزیاب کارشناسان میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی شهرستان طارم که به کانون وقوع زلزله نزدیک بودند، خوشبختانه آسیبی متوجه ابنیه و آثار تاریخی منطقه نشده است.

ارجمند در ادامه به برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه اسکیس توسط دانشجویان معماری در مقبره میرزایی، رونمایی از ۵۰ قلم شیء مرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری با حضور مسؤولان، افتتاح مخزن اموال معدن نمک چهرآباد و بانک سفال استان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اهدای لوح مجوز راه‌اندازی موزه کارخانه کبریت به شهردار زنجان، تهیه و پخش کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای از هفت اثر ثبت‌شده جدید، افتتاح رسمی موزه صنایع‌دستی با توجه به انتقال اشیاء مرحوم مقدم، بازدید اعضای شورای فنی از کارگاه‌های مرمتی، تجلیل از مسؤولانی که در شهرستان‌­ها در زمینه حفظ آثار و ابنیه تاریخی و دیگر حوزه‌ها و ... از جمله برنامه‌هایی است که به همین مناسبت پیش‌بینی ‌شده است.

وی افزود: هم‌زمان با هفته میراث­ فرهنگی در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، رونمایی از اتمام حفاظت و مرمت تزیینات ایوان ضلع شمال غربی یا شمالی گنبد، برگزاری کارگاه روش‌های حفاظت از تزیینات دوره دوم در گنبد سلطانیه، برگزاری کارگاه آشنایی با معرفی عناصر شهری ارگ سلطانیه، تجلیل از استادکاران (معمار و سنگ‌تراش) بازنشسته گنبد سلطانیه نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول