اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است و مشارکت حداکثری هم تکلیف شرعی و ملی، هم مطالبه مقام معظم رهبری و هم وصیت شهداست، گفت: انتخاب ما باید در امتداد خون شهدا و اهداف آنان باشد.

اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نماز جمعه سلطانیه بعد از تعطیلی ۶ هفته ای بخاطر مقابله با بیماری کرونا، امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه اقامه شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: برترین درجه ایمان این است که بدانی هر جا که هستی خدا با توست.

وی به مسائل انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پرداخت و با اشاره به شرایط ثبت نام کنندگان و وظائف انتخاب کنندگان افزود: کسانی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید معتقد به نظام اسلامی، قانون اساسی، اعتقاد توأمان به جمهوریت و اسلامیت و معتقد به ولایت فقیه باشند.

امام جمعه سلطانیه با تاسف انگیز خواندن ثبت نام افرادی که شرایط ابتدایی ریاست جمهوری را ندارند، این نابسامانی را نتیجه عدم همراهی مجریان انتخابات با ناظرین آن دانست و با تصریح به اینکه شورای نگهبان به عنوان مُفَسِّر قانون اساسی معیارهایی برای کاندیداهای ریاست جمهوری تفسیر کرده بوده و عده‌ای فکر کردند که مصوبه است، گفت: کسانی که شرایط اولیه کاندیدای ریاست جمهوری را ندارند یا مخالف با نظام اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه هستند شایستگی کاندیدا شدن ندارند تا چه برسد که تایید صلاحیت شوند و در هیچ جای دنیا به کسی که اصل نظام را قبول نداشته باشد، اجازه ورود به مراکز تصمیم گیری داده نمی شود.

حسینی نسب به وظائف سنگین و حساس انتخاب کنندگان اشاره کرد و با بیان اینکه کاندیداها هر کسی که باشند این مردم هستند که آنها را انتخاب می‌کنند، افزود: رأی انفعالی یا احساسی، رأی قومی، قبیله‌ای یا حزبی و رأی منفعت طلبانه از آسیب‌های انتخابات است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است و مشارکت حداکثری هم تکلیف شرعی و ملی، هم مطالبه مقام معظم رهبری و هم وصیت شهداست، گفت: انتخاب ما باید در امتداد خون شهدا و اهداف آنان باشد.

وی انتخاب فرد انقلابی و اصلح را اولویت دوم در انتخابات ولی مهم دانست و با اشاره به راه‌های شناخت فرد اصلح تصریح کرد: مطالعه و بررسی مواضع کاندیداها و احزاب و جریانات سیاسی حامی کاندیداها، مشورت با افراد مورد اعتماد و عدم تأثیرپذیری از تبلیغات کاذب را از راه‌های شناخت کاندیدای اصلح است.

حسینی نسب افزود: دو قطبی آزادی و دیوارکشی، مذاکره و جنگ، دلار این قیمتی و آن قیمتی، یارانه زیاد و رونق اقتصادی و قحطی از تبلیغات کاذبی است که باید در مقابل آنها مراقبت کرد.

امام جمعه سلطانیه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع را گرامی داشت و با بیان اینکه این روز، روز مصیبت برای جهان اسلام است، گفت: تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون سعودی نماد کج فهمی از دین اسلام است که همواره دین اسلام را تهدید می کنند همانطور که همین وهابیون یک روز از داعش و یک روز از طالبان حمایت می‌کردند و امروز هم گاو شیرده آمریکا هستند.

وی با محکوم کردن حادثه تاسف انگیز کشتار دانش آموزان شیعه افغانستان توسط دشمنان شیعه و با بیان اینکه در این حادثه ۲۸۵ دانش آموز ۱۰ تا ۱۲ ساله شهید یا مجروح شده‌اند، با انتقاد از سکوت جوامع بین‌المللی ادامه داد: دولت افغانستان باید تدبیری بیندیشد تا اینگونه جنایات که در نوع خود بی نظیر است تکرار نشود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به ۲۵ اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه  جنایت و کشتار، غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف از جنایت وجود نحس ۷۳ ساله رژیم اشغالگر قدس است، افزود: موشکباران رژیم صهیونیستی توسط فلسطینیان آرامش را از این رژیم گرفته است.

حسینی نسب به سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی اشاره کرد و با بیان اینکه ناصرالدین شاه قاجار در سفر سوم خود به انگلیس در اثر ولخرجی و عیاشی، پولهایش تمام شد و برای تامین عیاشی و ولخرجی خود امتیاز تنباکو را به انگلیس واگذار کرد اما با یک جمله فتوای میرزای شیرازی یک ملت قیام کرد، افزود: این کار هم نشانگر تبعیت مردم از فتوای مرجعیت است و هم نشانگر تاثیرگذاری مرجعیت ،که مردم باید تابع علمای دین و دین شناس باشند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول