اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدارهای جوی جدی گرفته شود

استاندار زنجان گفت: مردم به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران توجه ویژه کنند.

هشدارهای جوی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان زنجان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: در این نام‌گذاری مسائل پیش‌روی کشور گنجانده شده و در استان برای عملیاتی کردن این شعار، جلساتی برگزار می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه جلساتی برای ارائه راهکارهای عملیاتی در مورد پیش‌بینی‌های مدیریت انجام شده و آمادگی‌های لازم وجود دارد، ادامه داد: در صورت بروز آسیب‌ و خطرات احتمالی باید از همه امکانات بخش دولتی و خصوصی و حتی توان ارتش و سپاه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرمانداران در همه شهرستان‌ها باید ارزیابی‌های لازم را پیش از وقوع حادثه داشته باشند، عنوان کرد: در رابطه مبارزه با ملخ در شهرستان طارم نیز پیش از آنکه آسیب جدی به باغات و محصولات کشاورزی شهرستان وارد شود، آغاز شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه در رابطه با مبارزه با ملخ، راهکارهای آن به کشاورزان و باغداران ارائه شود، اضافه کرد: هشدارهای لازم در این زمینه ارائه شود تا خسارت‌های احتمالی به حداقل ممکن برسد.

استاندار زنجان  از رسانه‌ها خواست، هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران را به طور گسترده اطلاع‌رسانی کنند، گفت: شهروندان نیز به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

اجرای طرح‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه از اجرای طرح‌های آبخیز و آبخوان‌داری در زنجان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در شهرهای ابهر، آببر و زنجان طرح‌های آبخیزداری در دست اجرا است.

خلیل آقاجانلو از افزایش احتمال آتش‌سوزی‌ها زودتر از سال پیش یاد کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود شهروندان در هنگام روشن کردن آتش در فصل بهار به ویژه در روز 13 فروردین، دقت بیشتری به عمل آورند.

 

کاهش ذخیره مخازن سد زنجان

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن سدهای در دست بهره‌برداری استان بیش از 269 میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته حجم آب موجود در پشت مخازن، 279.9 میلیون مترمکعب بود.

اسماعیل افشاری با اشاره به اینکه 18 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسری وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر 88 میلیون مترمکعب حجم خالی پشت سدهای استان است که سدهای زنجان آمادگی پذیرش و ذخیره سازی را دارد.

در ادامه این جلسه مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه، با وجود اینکه اعلام کشوری، سیلاب‌های پیش‌بینی‌شده در استان زنجان اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: از مجموع 9 مدل هواشناسی پیش‌بینی شده برای روزهای آینده، سیلابی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

محمدرضا رحمان‌نیا با اشاره به اینکه در مجموع برای 36 ساعت 50 تا 80 میلی‌متر بارش پیش‌بینی می‌شود که سبب بروز سیل نمی‌شود، اضافه کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد آسمانی قسمتی ابری و غبارآلود خواهیم بود که در بعداز ظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید  و بارش‌های رگباری پراکنده همراه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته شرایط برای نفوذ توده گرد و غبار به استان و کاهش کیفیت هوا وجود داشته و از فردا با نفوذ سامانه‌ای به منطقه شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود، گفت: وزش‌ بادهای شدید در روز پنج‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: از عصر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه بارش‌های رگباری باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در حد خفیف تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول