اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال 50 درصدی زندانیان در زنجان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از اشتغال 50 درصدی زندانیان در زنجان خبر داد.

اشتغال 50 درصدی زندانیان در زنجان

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تشریح ضرورت‌های ایجاد مراکز اشتغال و مهارت آموزی برای زندانیان توسط مدیرکل زندانهای استان زنجان اظهار کرد: سازمان زندان‌ها برای اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان اهدافی را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: از اهداف مهم سیاست‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها، بازسازی شخصیتی و بازاجتماعی کردن و توانمندسازی شغلی و اعتماد به نفس زندانیان، کاهش آمار جرم و بزهکاری و نرخ بیکاری در جامعه، تعدیل بازگشت مجدد به زندان‌ها و احیای زندگی شرافتمندانه پس از آزادی در جامعه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان افزود: از دیگر اهداف برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان به‌ویژه محکومان به حبس‌های دراز‌مدت در دو زمینه اصلاحی و تربیتی و نیز کمک به تأمین معاش خانواده‌ زندانی با ارتقای مهارت‌های شغلی لازم و در حین تحمل حبس و پس از آزادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانی است، گفت: بی شک ایجاد بسترهای تولید برای زندانیان و خانواده‌های آنان و سوق دادن بنیاد تعاون زندانیان به سمت فعالیت‌های اقتصادی پایدار،گامی مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

جوادی تصریح کرد: از سوی دیگر با بکارگیری زندانیان در راستای تولید و اشتغال و درآمدزایی برای خود زندانیان، خانواده‌های آنان از بسیاری از آسیب‌های پنهان و آشکار اجتماعی در امان خواهند ماند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در ادامه به رویکرد جدید قوه قضائیه در دوره جدید مدیریتی اشاره افزود: در سال ۱۳۹۹ و در راستای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه، اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان هدف‌گذاری شده که با تعامل بسیار سازنده دستگاه قضایی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، زندان‌های استان زنجان در عمل به وظایف تعریف شده موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: اما با توجه به وضعیت فیزیکی و فرسودگی زندان‌ها به بویژه در مرکز استان (که بیش از ۸۵ درصد از زندانیان استان را شامل می‌شود ) امکان توسعه کارگاه‌ها در داخل زندان‌ها به دلیل نبود فضای فیزیکی مناسب تقریبا محال به نظر رسیده و با توجه به اعلام برنامه‌های توسعه‌ای سازمان زندان‌ها رسیدن به برنامه اشتغال ۸۰ در صدی زندانیان در سال ۱۴۰۰ قطعا با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: زندان‌ها در کشورمان محلی برای هدایت و تربیت انسان‌ها هستند و ما در این سازمان روی موضوع تربیتی تلاش ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول