اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح نخستین خانه کودکان بی‌سرپرست در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نخستین خانه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی استان به همت «پایداری» خیر حامی کودکان احداث می‌شود.

افتتاح نخستین خانه کودکان بی‌سرپرست در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه نخستین خانه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی استان به همت «پایداری» خیر حامی کودکان  احداث می‌شود، اظهار کرد: این خانه در زمینی برابر با ۴۵۰ متر مربع و زیربنای 2 هزار و 300 در هفت طبقه شامل مجموعه‌های آموزشی، فرهنگی، اقامتی، گالری، فضای بازی و درمانی، با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در مدت 18 ماه ساخته خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می‌شوند، تصریح کرد: موسسه خیریه مهر یزدان به عنوان مرکز نگهداری و پرورش کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست تحت نظارت بهزیستی است که در حال حاضر 15 فرزند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: این موسسه به عنوان مرکز نگهداری و پرورش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست دارای دو مرکز جداگانه است که مرکز شماره یک در شهریور سال 1393 تاسیس شده و مسؤولیت نگهداری کودکان پسر محدوده سنی 6 تا 12 سال را بر عهده داشته و مرکز شماره 2 در شهریور1395 افتتاح شد و مسؤولیت نگهداری فرزندان پسر 13 تا 18 سال را بر عهده دارد.

محمدی قیداری افزود: این مرکز با هدف نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، آموزش و ارتقای تحصیلی و علمی دانش آموزان، اعتلای شخصیت اجتماعی  و مسؤولیت پذیری و بالندگی در جامعه، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی فرزندان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و خدمات فوق برنامه ارائه مهارت‌های فنی، کمک به اشتغال فرزندان با یارانه دولتی و تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز غیردولتی و یک شیرخوارگاه دولتی عهده‌دار نگهداری از نزدیک به 60 کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند و ۲۶۵کودک نیز بصورت امداد بگیر در خانواده‌ها زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری ۳۳کودک به خانواده‌ها بصورت باز پیوند و فرزند خوانده بیان کرد: قانون‌گذار فقط تا 16 سالگی اجازه فرزند خواندگی می‌دهد و البته همه کودکان دارای شرایط فرزندخواندگی نیستند و واگذاری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط به دو صورت امین موقت و دائم صورت می‌پذیرد.

وی ضمن تقاضای اشتغال برای فرزندان بهزیستی که مستقل شده و از خانه‌های بهزیستی ترخیص می‌شوند، یادآور شد: فرزندان ترخیصی از بهزیستی فرزندان موفق و تحصیلکرده‌ای هستند که بخش صنعت زنجان می‌تواند بهترین ظرفیت برای اشتغال آنها باشدکه این امر به همت خیرین و صاحبان صنایع قابل اجراست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول