اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تجربه ثابت کرد که هزینه سازش همیشه بیشتر از مقاومت است

امام جمعه قیدار با تاکید بر کسب تجربه طی 40 سال گذشته گفت: طی این مدت به خوبی ثابت شد که تنها راه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب در صبر و استقامت و ایستادگی و عدم اعتماد به دشمن است و این که هزینه سازش همیشه بیشتر از هزینه مقاومت است.

تجربه ثابت کرد که هزینه سازش همیشه بیشتر از مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از برترین چهره‌هایی که تاریخ بشریت به خود دیده، شخصیت متعالی امام خمینی (ره) اسـت که علیه ظلمت‌ها قیام و بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره‌ها زنده کرد و انقلابی به وجود آورد که «اعجاز قرن» نامیده شد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه کارآمدی به عنوان یکی از مهمترین مطلوب‌ها، مورد توجه همه نظام‌های سیاسی است، افزود: در واقع، چون هر نظامی ناچار از اندیشیدن برای حفظ، تداوم و بقای خود است  پس لازمه حفظ، تداوم و بقاء رضایت شهروندانش است و رضایت در سایه کارآمدی به وجود می‌آید و س‍‍پس کارآمدی  بقاء را تضمین می‌کند، بنابراین  کارآمدی از جمله مهمترین ملاک‌های ارزیابی حکومت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تخریب از جمله راه‌کارهای دشمن در عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی و زیرسؤال بردن کارآمدی این نظام است، تصریح کرد: این اقدام از جمله راه‌کارهای ناامید کردن دشمن است.

موسوی اهداف، موانع و امکانات را سه مولفه سنجش برای ارزیابی دستاوردهای هر نظام سیاسی برشمرد و گفت: آن نظامی کارآمدتر ارزیابی می شود که به آن اهداف در شرایطِ امکاناتِ کمتر و موانع بیشتر نایل شده است. براین اساس، جمهوری اسلامی ایران کارآمدی  خود را در شرایطی پیچیده با وجود موانع متعدد و امکانات محدود محقق کرده است.

امام جمعه قیدار با تاکید بر تجربه گران‌سنگ کشور طی 40 سال گذشته افزود: کشور ما در طول چهل سال نقش عملی ولایت فقیه یعنی تداوم امامت و رسالت را در بحران‌ها لمس کرد.

وی تاکید کرد: طی 40 سال گذشته به خوبی ثابت شد که تنها راه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب در صبر و استقامت و ایستادگی و عدم اعتماد به دشمن است و این که هزینه سازش همیشه بیشتر از هزینه مقاومت است.

موسوی به در پیش بودن روز تولد حضرت زهرا سلام الله علیها روز مادر و هفته زن اشاره و تصریح کرد: بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) ، مادر اهل‌بیت(ع)و چشمه‌ زلال ولایت و واسطه‌ فیض امامت، حضرت زهرای مرضیه(س) و روز ولادت فرزند برومند آن حضرت، امام خمینی است.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است، ادامه داد: متاسفانه امروزه در اثر تبلیغات دشمن نقش محوری زنان در آرامش خانواده تحت تاثیر قرار گرفته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول