اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم تسهیلات کرونا در سامانه کارا

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم تسهیلات کرونا در سامانه کارا خبر داد.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم تسهیلات کرونا در سامانه کارا

 محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده فرهنگی و هنری، ثبت‌نام مرحله دوم تسهیلات آغاز شده است.

وی بیان کرد: صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری که اطلاعات آنها توسط معاونت‌های مربوطه در سامانه کارا بارگذاری شده می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

احمدخانی افزود: مشمولان باید برای ثبت‌نام به آدرس https://corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل بعدی فرآیند را تکمیل کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله نخست تسهیلات جبران خسارت‌های کرونا در بخش فرهنگ و هنر، ۹ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شده بود، گفت: تسهیلات درخواستی برای ۳۹۹ پرونده با ظرفیت اشتغال ۵۵۶ نفر بوده که تا کنون ۸۰ درصد آن به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز از ثبت‌نام دریافت تسهیلات در سامانه «تحفه» خبر داد و گفت: به منظور اجرایی شدن برنامه تولید اشتغال فرهنگ، هنر و رسانه و صندوق کارآفرینی امید و اعطای تسهیلات حمایتی به طرح‌های اشتغالزایی از منابع بانک‌های عامل منتخب طراحی و پیاده‌سازی شده است.

ایرج داودبیگی گفت: کارآفرینان و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شامل تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را برای ایجاد و یا تثبیت فرصت‌های شغلی در قالب سه رسته رسانه‌ای، تولید محتوای دیجیتال و فرهنگی و هنری در سامانه تحفه به نشانی https://tohfeh.farhang.gov.ir ثبت کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی، هنری رسانه‌ای و قرآنی در استان با کارمزد 4 درصد برای همه بخش‌ها تعیین شده است، گفت: ناشران، مؤسسات قرآنی، ناشران دیجیتال، کسب و کارهای فضای مجازی، تماشاخانه‌ها، گروه‌های تئاتر، آموزشگاه‌های آزاد هنری، استودیوهای صدابرداری، شرکت‌های تهیه و تولید آثار صوتی،گالری‌های هنری، خانه‌های مد و لباس، موسسات تک منظوره فرهنگی و هنری، رسانه‌ها (روزنام‌ ها، فصلنامه‌ها، دوفصلنامه‌ها، سالنامه‌ها) ، کانون‌های آگهی و تبلیغات شامل این تسهیلات خواهند بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه درخواست‌‌های جدید دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سامانه تحفه امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: همچنین متقاضیانی که پیشتر موفق به ثبت‌نام شده‌اند در این فرصت می‌توانند پس از ویرایش و تکمیل، فرم‌های تقاضایشان را به دبیرخانه‌ استانی ارسال کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول