اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 درصد جمعیت زنجان سالمند است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ضمن تأکید بر رعایت سلامت سالمندان در ایام کرونا گفت: 12 درصد جمعیت زنجان سالمند هستند.

12 درصد جمعیت زنجان سالمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه ستاد استانی کرونای سالمندان برای پیگیری امور این قشر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در این جلسه ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا باید دقت بیشتری در رعایت پروتکل‌ها انجام شود.

خدابخش مرادی نافچی ضمن اشاره به اینکه 85 درصد فوتی‌های کرونایی سالمندان هستند، تصریح کرد: هدف از اجرای ساماندهی سالمندان باتوجه به شیوع کرونا تکریم آنان، جداسازی و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا و فوت ناشی از این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه تنها برگزاری جلسات صرف و نبود پیشرفت در برنامه‌ها کافی نیست، اضافه کرد: باید مصوبات ابلاغی نیز بطور جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به زندگی 110 هزار سالمند در زنجان افزود: مدیریت خدمات سالمندان در دوران کرونا ضروری بوده و مسؤولیت و شرح وظایف آن مشخص شده است.

مرادی نافچی ادامه داد: اقدامات اعضای قرارگاه در خصوص ارائه خدمات به سالمندان رصد می‌شود و باید گزارش‌ها به دفتر امور اجتماعی ارسال و تا سه شنبه هفته آینده برنامه‌های در دست اقدام و آینده ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: مردم امسال ترجیحا شب یلدا را در خانه برگزار و در بستر فضای مجازی ارتباط گیری کرده و از حال یکدیگر با خبر شوند و بخشی از هزینه‌های شب یلدا به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان اختصاص یابد.

زنجان 110 هزار سالمند دارد

وی برضرورت تامین احتیاجات سالمندان در دوره کرونا تاکید کرد و گفت: اجرای طرح ویژه شهید قاسم سلیمانی نقش بسیار ارزشمندی در کنترل بیماری کووید 19 دارد.

مرادی نافچی افزود: بیماری کرونا در کشور خانوادگی شده است و عامل آن نیز برگزاری دورهمی‌ها بوده که باید در شب یلدا این دورهمی‌ها حذف شود.

در ادامه نیز مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان ۸۵ درصد فوتی‌های کرونایی استان به سالمندان اختصاص دارد، گفت: بر همین مبنا حدود ۱۲ درصد جمعیت استان معادل ۱۱۰ هزار سالمند در زنجان زندگی می‌کنند که از اهمیت این موضوع و توجه به اقدامات مهم آن حکایت دارد.

مسیح‌الله سلطانی ادامه داد: این ستاد با تشکیل پنج کمیته در حوزه‌های پشتیبانی و جذب کمک‌های مردمی، آموزش همگانی، نظارت و پایش، مراقبت و نگهداری و حمایت و قرنطینه ساماندهی و مدیریت کنترل اپیدمی کووید-۱۹ سالمندان فعالیت‌هایی را مد نظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه پنج کمیته برای ساماندهی سالمندان در زمینه بیماری کووید 19 پیش‌بینی شده است، ادامه داد: تا روز سه شنبه آینده گزارش دستگاه‌های اجرایی باید به قرارگاه کرونای استان زنجان ارائه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره بیماری کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، گفت: باید با رعایت این موضوعات نسبت به پیشگیری از کرونا اقدام شود.

محمدرضا صائینی بیان کرد: براساس گزارش‌هایی که از بیماران مبتلا به کرونا در استان انجام گرفته شده، بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در دورهمی ها گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به شدت بیشتر آسیب‌پذیری سالمندان در دوران کرونا، گفت: طبیعی است در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا، سالمندان جزو گروه‌هایی هستند که آسیب پذیری بیشتری به بیماری‌های جسمی با تشدید بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 85 درصد فوتی‌های استان زنجان در زمینه کووید 19 سالمندان بالای 65 سال هستند، برضرورت تامین احتیاجات سالمندان در دوره کرونا تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات سالمندان فقط بیماری‌های جسمی نیست، بلکه موضوع سلامت روان سالمندی به خصوص در دوران کرونا، از حساسیت بیشتری برخوردار است و لازم است ما به نیازهای روحی سالمندان نیز توجه داشته باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد» اجرای طرح ویژه شهید قاسم سلیمانی نقش بسیار ارزشمندی در کنترل بیماری کووید 19 است.

صائینی برضرورت راه‌اندازی کمپینی برای صرف هزینه‌های شب یلدا به افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان تاکید کرد و گفت: باید از الگوهای استان برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول