اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایجاد اشتغال برای 400 مددجوی بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال برای 381 مددجوی مورد حمایت از طریق تسهیلات بانکی و سایر منابع خبر داد و گفت: امسال برای 91 نفر نیز کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده، که 55 مورد برای افراد دارای معلولیت بوده است.

ایجاد اشتغال برای 400 مددجوی بهزیستی زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ایجاد اشتغال برای 381 مددجوی مورد حمایت از طریق تسهیلات بانکی و سایر منابع خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 180 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین افراد معلول انتخاب می‌کنند و همچنین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کنند حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره  به وجود ضمانت اجرایی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در این قانون تأکید شده که تمام سازمان‌های دولتی باید 3 درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و در صورت عدم انجام، سهمیه آن سازمان و نهاد دولتی حذف می‌شود و در حال حاضر بیش از 28 کارمند دارای معلولیت در بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند و این نهاد حمایتی در رعایت قانون 3درصد استخدام معلولین موفق عمل کرده است.

وی در خصوص سایر حمایت‌های بهزیستی از افراد دارای معلولیت تصریح کرد: علاوه بر پرداخت کمک هزینه بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی و لوازم کمک توانبخشی، امسال برای 91 نفر نیز کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است که 55 مورد برای افراد دارای معلولیت بوده است.

محمدی قیداری با بیان اینکه یکی از مهمترین استراتژی سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان مورد حمایت است، تا با حمایت از جامعه هدف بتواند آنها را از چرخه حمایتی خود خارج کرده و موجب استقلال فردی و اقتصادی فرد را فراهم کنند، گفت: در حال حاضر برای 14 هزار و 401 نفر از مددجویان حوزه توانبخشی مستمری برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 22 واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته جهانی افراد دارای معلولیت در استان زنجان خبر داد و گفت: برای احداث 22 واحد مسکن 410 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و 295 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد مسکن، 15 واحد در شهرستان زنجان، پنج واحد در شهرستان خدابنده، یک واحد در شهرستان طارم و یک واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

محمدی قیداری با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر اولویت اصلی بهزیستی است، افزود: در مناطق روستایی استان نیز 250 خانوار دارای دو معلول و بیشتر شناسایی شده است که 153 مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت 140 واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیج سازندگی کشور درباره مناسب‌سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: سهم استان از این تفاهم‌نامه مناسب‌سازی حدود 200  واحد مسکونی معلولین طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است که این مهم در حال انجام است.
وی اضافه کرد: اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب‌سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب‌سازی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های موجود از اهداف اختصاصی مناسب‌سازی مسکن مددجویی است.

وی ادامه داد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان، افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 85 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کردند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول