اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

70درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است/محرومیت ماهنشان با وجود معادن غنی

رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان با اشاره به اینکه 70 درصد صادرات استان به استخراج‌های معدنی سرب و روی اختصاص دارد، گفت: مردم ماهنشان هیچ سودی از معادن نمی‌برند.

70درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است/محرومیت ماهنشان با وجود معادن غنی

مهدی برجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از زنجان با اشاره به معادن موجود در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان به‌ واسطه معادن سرب و روی غنی و بزرگی که در شهرستان ماهنشان وجود دارد به قطب روی کشور تبدیل شده است.

رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان در مورد معادن سرب و روی زنجان گفت: همچنین 70 درصد صادرات استان به استخراج‌های معدنی سرب و روی اختصاص دارد.

وی در رابطه با ظرفیت‌های شهرستان ماهنشان که یکی از مناطقی است که در‌آمد بالایی را در حوزه استخراج‌های معدنی دارد، تصریح کرد: در این شهرستان روستاهایی وجود دارند که در همسایگی معادن از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در فقر و کمبود به‌سر می‌برند.

برجی با اشاره به کمبود‌ امکانات و مشکلات ایجاد شده برای روستاها و ساکنان در همسایگی معادن ماهنشان افزود: حتی برای استخدام کارگر هم از نیروهای جوان آن منطقه استفاده نمی‌شود و به‌ نظر می‌رسد سهم شهرستان ماهنشان از استخراج معادن تنها کمبود آب شیرین، از بین رفتن آسفالت جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی و همین‌طور نبود امکانات مهم خدماتی و بهداشتی است.

رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان ادامه داد: متاسفانه تا به امروز نه تنها مردم از وجود این معادن بهره‌ای نبرده‌اند، بلکه حتی این معادن باعث از بین جاده‌ها و افزایش تصادفات در منطقه شده است.

وی با اشاره به قانونی که در آن گفته شده یک درصد از سود معادن باید صرف عمران و آبادانی مناطق حاشیه آن شود، تصریح کرد: این قانون تاکنون در ماهنشان اجرا نشده و مردم منطقه در محرومیت به سر می‌برند که نماینده شهرستان ماهنشان در مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه عزم جدی داشته و در راستای احقاق حق مردم منطقه تلاش کند.

برجی با اشاره به اینکه معادن موجود در منطقه برای شهرستان سود‌آور نیست، گفت: سؤال مهم دیگری که از مسؤولان باید پرسید این است که معادن در ماهنشان با این حجم فعالیت و ثروت آفرینی، چرا نباید برای مردم این شهرستان سودآوری داشته باشند؟

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول