اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای هزار مددجوی زنجانی در طرح‌های فرش‌بافی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: یک هزار و 16 طرح در زمینه هنر فرشبافی برای اشتغال و خودکفایی در استان زنجان برای جامعه هدف این نهاد ایجادشده است .

اشتغالزایی برای هزار مددجوی زنجانی در طرح‌های فرش‌بافی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن ارائه گزارشی از طرح‌های ارائه شده در زمینه بافت فرش و گلیم اظهار کرد: یک هزار و 16 طرح در زمینه هنر فرشبافی برای اشتغال و خودکفایی در استان برای جامعه هدف این نهاد ایجاد شده است.

وی گفت: طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می‌شود با توسعه این طرح زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی مورد حمایت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.

صفری افزود: با فعالیت مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح اشتغال فرش‌بافی در این استان از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۶ تخته فرش، گلیم و تابلو فرش توسط جامعه هدف این نهاد بافته ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از مجموع فرش بافته‌ شده توسط مددجویان، ۷۶۹ تخته قالی و ۱۶۳ عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: ۸۴ طرح فرشبافی نیز توسط راهبران شغلی در بین مددجویان مورد حمایت ایجاد شده است و در ۶ ماهه نخست سال‌جاری هزار و 370 مورد بازدید از طرح ها صورت گرفته است.

صفری اضافه کرد: تسهیلات ۵ تا ۵۰ میلیون تومان بسته به نوع دار قالی و کیفیت مواد اولیه پشم و کرک همچنین جنس طرح فرش‌بافی ابریشم و یا خامه برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌ منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی به صورت قرض‌الحسنه ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع هزار و ۷۹۵ مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش در قالب طرح‌های اشتغال، فرش‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته ‌شده است.

صفری با بیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح فرش‌بافی از اقدامات مهم این نهاد است، افزود: محصولات تولیدی طرح‌های فرش‌بافی از جمله فرش، گلیم و تابلو فرش از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال  به فروش رسیده است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول