اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صدور 105 مجوز مشاغل خانگی در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: به این افراد یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری 105 مجوز مستقل از مشاغل خانگی و 10 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی توسط این اداره کل صادر و یک میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اعطا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: فراهم‌سازی زمینه‌های تشویق و ترغیب فعالان حوزه صنایع دستی برای مشارکت موثر و فعال در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های حوزه معاونت صنایع دستی است.

وی با اشاره به شرایط صدور مجوز کسب و کار خانگی برای متقاضیان، تصریح کرد: فعالیت عضو یا اعضای خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی، ایجاد نکردن آلودگی‌های زیست‌ محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان در محل کار، عرضه و فروش محصول و خدمات در خارج از واحد مسکونی، تردد نکردن غیر متناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع‌های مسکونی، مجاز بودن و تناسب شغل با محیط مسکونی از شرایط صدور مجوز برای کارکنان خانگی به شمار می‌رود.

ارجمند در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور 25 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: این دوره‌ها شامل یک دوره ملیله سازی در شهرستان زنجان، یک دوره آموزشی چاروق دوزی در شهرستان زنجان، چهار دوره گلیم بافی در شهرستان سلطانیه، ایجرود و دو روستای ماهنشان، چهار دوره بافتنی‌های سنتی در شهرستان خدابنده برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا سه دوره هنر تذهیب نیز در بخش گیلوان در شهرستان طارم و یک دوره در شهرستان ابهر، دو دوره معرق چوب در شهرستان طارم و ابهر، دو دوره چرم‌دوزی در شهرستان ابهر و سلطانیه، یک دوره قلمزنی مس در شهرستان سلطانیه،  یک دوره نقاشی مینا در شهرستان سلطانیه، دو دوره البسه محلی در شهرستان ابهر و خرم‌دره، یک دوره نقاشی سفال در شهرستان ابهر،ی ک دوره نگارگری در شهرستان طارم، یک دوره پته در شهرستان ابهر و یک دوره زیورآلات در شهرستان ابهر برگزار شد.

 او گفت: آموزش رشته‌های صنایع دستی به هنرجویان، جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های بومی، احیای هنرهای اصیل و بومی، کمک به اشتغال خانگی و اقتصاد خانواده و حمایت از تولید و اشتغال پایدار در شهرستان‌ها و به ویژه روستاها را از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول