اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توان دفاعی باید در برابر دشمن جنایتکار تقویت شود

امام جمعه سلطانیه گفت: اگر اکنون دشمن جرأت حمله پیدا نمی‌کند و یا رزمندگان اسلام، عین الاسد را ویران می‌کنند جرأت نمی‌کنند پاسخ دهند، به خاطر این است که از توان دفاعی ایران اسلامی آگاه است و لذا توان دفاعی باید در برابر دشمنان جنایتکار تقویت شود.

توان دفاعی باید در برابر دشمن جنایتکار تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه، به تبیین پیشینه غیبت خلیفه الهی در زمین از جمله حضرت یونس، حضرت موسی و حضرت یوسف پرداخت و اظهار کرد: امتحان و آزمایش مردم از جمله فلسفه غیبت امام زمان (عج) است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه دفاع مقدس از افتخارات ملت انقلابی ایران اسلامی و یک گنجینه تمام نشدنی است، افزود: گنجینه دفاع مقدس باید برای جامعه و جوانان امروزی تشریح شود.

وی به تشریح چرایی آغاز جنگ تحمیلی پرداخت و با بیان اینکه سرنگونی نظام نوپای انقلاب اسلامی، انتقام از انقلاب اسلامی که بلوک غرب و شرق را شکست داده بود و یک نظام جدید در دنیا به نام جمهوری اسلامی به وجود آورده بود و آگاهی دشمن از ضعف نیروهای مسلح و تجهیزات دفاعی کشور، از عوامل آغاز جنگ تحمیلی بود، افزود: اگر اکنون دشمن جرأت حمله پیدا نمی‌کند و یا رزمندگان اسلام، عین الاسد را ویران می‌کنند جرأت نمی‌کنند پاسخ دهند، به خاطر این است که از توان دفاعی ایران اسلامی آگاه است و لذا توان دفاعی باید در برابر دشمنان جنایتکار تقویت شود.

امام جمعه سلطانیه فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) و ایجاد انسجام و بسیج مردمی را از علل ناکامی دشمنان در دوران دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه دشمن با هدف سرنگونی انقلاب اسلامی جنگ را آغاز کرده بود اما به هدف خود نرسید، اذعان داشت: پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و شکست دشمن برای همگان روشن است.

وی با تصریح به اینکه صدام وسیله بود و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و شوروی پشت سر صدام بودند، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی و آلمان مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار می‌دادند.

خطیب جمعه سلطانیه ظهور فضائل و ارزش‌های اخلاقی از جمله تعاون و همکاری و اتحاد ملت در برابر دشمن را از دیگر برکات دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه جامعه به این روحیه در جنگ اقتصادی نیاز دارد، تصریح کرد: اگر مثل دوران دفاع مقدس ملت و مسؤولان متحد باشند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان اینکه احتکار، اختلاس و گرانفروشی همکاری با دشمن در فشار حداکثری بر مردم است، به مسئله مکانیسم ماشه اشاره کرد و با بیان اینکه  آمریکا به خاطر خروج از برجام حق استفاده از این اقدام را ندارد، افزود: البته آمریکا ۴۰ سال است که مکانیسم ماشه را فعال کرده است.

حسینی‌نسب نماز جمعه را نماز حاکمیت دانست و با بیان اینکه از هفته آینده نماز جمعه در سراسر کشور و در همه شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد، شهیدان را الگوی جوانان و نوجوانان معرفی کرد و با بیان اینکه بر اساس آمار ۹۵ درصد شهدا اهل مسجد بودند و جوانان و نوجوانان به نیابت از شهدا در مساجد حضور داشته باشند، افزود: مسؤولان و کارکنان ادارات باید همراه مردم در صفوف نماز جمعه حاضر باشند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز جهانی سالمندان، به جایگاه والای والدین و افراد سالمند و کهنسال جامعه از منظر اسلام اشاره کرد و با تاکید بر حفظ حرمت ریش سفیدان و سالمندان ادامه داد: احترام به سالمند مسلمان احترام به خداست و هر کس به مومن سالمند بی‌احترامی کند خداوند کسی را بر او مسلط می‌کند تا قبل از مرگش کیفر آن را ببیند.

وی با اشاره به اینکه ماه صفر ماه عزای مومنان و محبان اهل بیت (ع) و ماه اسارت اسرای کربلاست، بر حفظ حرمت ماه صفر تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای با پخش موسیقی‌های حرام در خودرو یا کافی نت حرمت ایام را حفظ نمی‌کنند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی، از خدمات و فعالیت‌های شبانه روزی آتش‌نشانان قدردانی کرد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول