اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشدید نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری زنجان

مدیر کل استاندارد استان زنجان از تشدید نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری خبر داد و گفت: 95 درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری عرضه شده، دارای نشان استاندارد هستند.

تشدید نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری زنجان

داود کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:  در راستای اجرای طرح کنترل بازار( طرح طاها) در استان، طی یک ماهه گذشته 224  مورد بازرسی از مراکز صنفی استان، صورت گرفته است که بیش از 95 درصد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد 10 رقمی معتبر بودند.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 9 مورد، مغایرت با استاندارد مشاهده شد، که کالاهای مغایر توقیف و به واحد حقوقی اداره کل معرفی شده است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز صنفی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات عرضه شده در استان بدون اطلاع قبلی در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود با متخلفان مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران  برخورد می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان زنجان از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند سریعاً مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌‌های حقوقی لازم انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: به منظور نظارت بر کیفیت تولیدات استان، در مردادماه سالجاری تعداد 199 مورد آزمون بر روی نمونه‌های واحدهای تولیدی تحت پوشش استان صورت گرفته است که نتایج بیش از80 درصد از نمونه‌ها مطابق با استاندارد ملی مربوطه بوده است.

کارگرزاده افزود: در طی مردادماه سالجاری از طریق برگزاری کمیسیون ماده 18 به اعتراضات 14 واحد تولیدی در خصوص نتایج آزمون صادره رسیدگی شد که با داشتن شرایط لازم و تایید کمیسیون مذکور نمونه‌های شاهد مربوطه جهت آزمون مجدد به آزمایشگاه‌های همکار ارسال شد.

وی، تصریح کرد: نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات تولیدی استان و بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده، در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود، با متخلفین امر مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران  برخورد می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول