اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حوزه علمیه برادران ابهر افتتاح می‌شود

امام جمعه ابهر گفت: به حول و قوه الهی حوزه علمیه برادران ابهر روز چهارشنبه با حضور حاج عباس سلیمی و سخنرانی آیت الله صدیقی و پیام صوتی و تصویری علامه جوادی عاملی برگزار خواهد شد.

حوزه علمیه برادران ابهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دین اسلام دو ستون دارد که یکی ستون عبادی است و دیگری ستون سیاسی است، اظهار کرد: در ستون عبادی نماز، قرآن و ولایت مهم و لازم معرفی شده است و در ستون سیاسی نیز مردم و پول قرار دارند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مردم می‌توانند عامل قیام باشند، افزود: در فرهنگ اسلامی توصیه شده است که ثروت و پول را در دست آدم صفیه قرار ندهید که عامل قیام است.

وی با بیان اینکه در قرآن ذکر شده، دین برای آبادی زمین و زمینه، آمده است، تصریح کرد: ساخت حوزه‌های علمیه در راستای همین هدف یعنی آبادانی زمین و زمینه «دل» است.

رحیمی نخستین موسس رسمی حوزه علمیه را امام باقر (ع) معرفی کرد و ادامه داد: با ادامه راه امام باقر علیه‌السلام توسط امام صادق (ع) تعداد حوزه‌های علمیه گسترش یافت و علمای بزرگی در آن تربیت شدند.

امام جمعه ابهر از فعالیت 150 طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران ابهر در 2 هزار و 500 متر مربع خبر داد و افزود: حوزه علمیه برادران ابهر را که در سال 1390 در زمین به متراژ 5 هزار متر مربع و زیر بنای حدود 9 هزار و 500 متر در 4 طبقه کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: در شهرستان ابهر 15 واحد مسکونی و استادسرا ساخته شده است که هشت واحد ویژه برادران و هفت واحد ویژه خواهران است.

حجت‌الاسلام رحیمی هزینه تمام شده برای هر متر مربع این طرح را 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: به حول و قوه الهی حوزه علمیه برادران ابهر روز چهارشنبه با حضور حاج عباس سلیمی و سخنرانی آیت‌الله صدیقی و پیام صوتی و تصویری علامه جوادی آملی برگزار خواهد شد.

وی ظرفیت نهایی حوزه علمیه را 300 تا 400 نفر برآورد کرد و گفت: در حال حاضر 115 طلبه در شهرستان مشغول به تحصیل هستند که با افتتاح و آغاز به کار این حوزه قطعا استقبال خوبی از مشتاقان تحصیل در حوزه علمیه روبه‌رو خواهیم شد.

رحیمی افزود: طلبه‌هایی که علاقه‌مند به آموزش زبان عربی و زبان فرانسه هستند می‌‌توانند در فصل تابستان که ابهر دارای آب و هوای خنک و متبوع است در این حوزه ثبت‌نام کرده و آموزش‌های لازم را طی کنند.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: طی هفت ماه گذشته، حوزه علمیه به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته بود و بیش از 400 نفر در این مکان بستری و مداوا شدند.

وی با بیان اینکه کمتر از یک سوم هزینه مورد نیاز ساخت این حوزه از حوزه علمیه قم و دولتمردان تامین شده است، ادامه داد: بخش عمده این هزینه از سوی مردم، خیرین، بیوت مراجع و سهم امام تامین شده است.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول