اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان کودک کار کارتن خواب ندارد/ ادامه تحصیل کودکان کار فراهم است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان کودک کاری نداریم که فاقد خانواده باشد و در خیابان بماند، گفت: در صورت اعتیاد والدین، با همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی نسبت به ترک اعتیاد آنان اقدام می‌شود.

زنجان کودک کار کارتن خواب ندارد/ ادامه تحصیل کودکان کار فراهم است

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای بهزیستی در حمایت از کودکان کار بازتوانی آنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هدف از توانمندسازی کودکان کار کاهش آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: ارائه سرمایه کار به کودکان، ارائه سرمایه کار به خانواده کودک، معرفی پدرهای کودک کار برای اشتغال در شرکت‌های تولیدی، آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله آموزش کامپیوتر (ICDL)، قلم زنی بر روی مس، سفال‌گری از جمله اقداماتی است که در حمایت از کودکان کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به همراه بهزیستی 11 ارگان دیگر نیز در حمایت از کودکان کار مسوولیت دارند، افزود: تاکنون ۲۲۹ کودک کار که دارای خانواده هستند، در استان شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اغلب کودکان کار زنجان آب فروش هستند، اضافه کرد: امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد و با همکاری خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی مجبور به کار در خیابان نباشد.

وی از توانمندسازی 10 کودک کار در زنجان خبر داد و گفت: البته برای ساماندهی بهتر این افراد با یکی از مراکز غیردولتی قراردادی منعقد شده است تا علاوه بر شناسایی گروه‌های هدف، خدماتی را در سطح مطلوب به آنان ارائه دهد و از همه مهم‌تر نسبت به توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنان اقدام کند.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه در استان زنجان کودک کاری نداریم که فاقد خانواده باشد و در خیابان بماند، اضافه کرد: همچنین در صورت اعتیاد والدین، با همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی نسبت به ترک اعتیاد آنان مبادرت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان رسیدگی به وضعیت تحصیل کودکان کار را نیز از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت: ادامه تحصیل کودکان کار نیز از طریق آموزش و پرورش استان فراهم و به عبارتی از ترک تحصیل آنها جلوگیری می‌شود.

محمدی در ادامه با اشاره به توزیع ۱۲۰ بسته غذایی به ارزش ۴۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین تأکید کرد: مبلغ ۲۸ میلیون تومان نیز در کنار کمک‌های خیرین برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده و برای آموزش ویژه کودکان کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هزینه شده ‌است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول