اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«کرونا را شکست می‌دهیم» نقاشی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» خبر داد و گفت: به نفرات برتر این مسابقه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

«کرونا را شکست می‌دهیم» نقاشی می‌شود

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برای پیشگیری از شیوع کرونا، برنامه‌های متعددی از سوی این نهاد اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به انجام فعالیت‌های مجازی در راستای توسعه امر کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه افزود: در تلاش هستیم که از این فرصت برای معرفی کتاب‌هایی که به تازگی تالیف شده است، استفاده کنیم.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می ‌دهیم» در روزهای تعطیلی کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت، مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» برگزار می‌شود.

نیک‌بخش تصریح کرد: این مسابقه به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه گروه سنی کودک، چهار تا ۱۲ سال (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴) با محوریت کارهایی که در ایام تعطیلات کرونا و حضور در منزل انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه این مسابقه با ابزارهای مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش برگزار می‌شود، گفت: در داوری آثار، کیفیت رنگ آمیزی، خلاقیت و کپی نبودن حائز اهمیت خواهد بود.
وی در ادامه گزارشی از سرانه مطالعه در استان ارائه کرد و گفت: استان زنجان همواره جزو سه استان برتر در سرانه مطالعه بوده است.

نیک‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت کل استان، در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان نیز 97 باب است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول