اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشور برای گشایش اقتصادی، نباید معطل کشورهای دیگر باشد

امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن گفت: هر چند این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر این کشور به ایران بود، اما کشور ما نباید معطل گشایش اقتصادی از طریق کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا باشد.

کشور برای گشایش اقتصادی، نباید معطل کشورهای دیگر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با تاکید بر اهمیت رعایت تقوای الهی اظهار کرد: رعایت این مهم، عواید ویژه‌ای را برای جامعه اسلامی دارد که تقوای سیاسی و سخن‌چینی نکردن از انسان‌های خوشنام، از جمله آن‌ها است.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در هفتم دی‌ماه سال 58 اشاره و تصریح کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی برکات فراوانی دشاته و با توجه به اینکه بی‌سوادی زیبنده مسلمان نیست، باید از این فرصت برای سوادآموزی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را از دیگر مناسبت‌های این ماه اعلام کرد و افزود: حوادث سال 88، نتیجه کینه و عداوت دیرینه دشمنان از سال 57 بود، چرا که انقلاب ایران در مقابل دولت‌هایی که دنیا را در بین خود تقسیم کرده بودند، ایستاد.

آیت‌الله خاتمی به انواع توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوی اسلامی بعد از رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از ناکامی توطئه‌های دوران حیات امام، وقایع 78، 88 و 96 و 98 را رقم زدند که اول با لطف خداوند و سپس با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم شکست خوردند.

امام جمعه زنجان شاخصه 9 دی را بصیرت و ولایتمداری مردم ایران دانست و ادامه داد: با توجه به عیان شدن بصیرت مردم در حوادث مختلف، خداوند نیز وعده خود را در یاری ملت ایران محقق کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری 9 دی را شناخت لحظه و نیاز عنوان کرده‌اند، افزود: با خروش غیرت دینی مردم به ویژه جوانان در 9 دی سال 1388، حجت بر همه تمام شد.

آیت‌الله خاتمی به سابقه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به تولیدات داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهار سال پیش فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست و همه باید ظرفیت‌های خود را در تولید داخلی به کار گیریم. 

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن گفت: هر چند این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر این کشور به ایران بود، اما کشور ما نباید معطل گشایش اقتصادی از طریق کشورهای دیگر از جمله ژاپن و اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام/73004/ق/30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول