اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی 12 هزار نفری بخش تعاون در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان از فعالیت یک هزار و ۱۷۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: همین موضوع، زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

اشتغالزایی 12 هزار نفری بخش تعاون در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در کارگروه صادرات استان زنجان به نقش تاثیرگذار بخش تعاون در اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: تعاون به‌ عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگزار در توسعه اقتصادی ملی، نقش ارزنده‌ای در زمینه صادرات استان داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۸۰۳ هزار دلار صادرات به کشورهای مختلف انجام شد، تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات و بازاریابی برای فروش محصولات بخش تعاون، تشکیل تیم تخصصی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه همواره یکی از مشکلات بخش تعاون در سال‌های گذشته نبود بازار مطمئن برای محصولات بوده است، افزود: مبحثی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بحث بازاریابی و مقوله صادرات به هیچ وجه جدا از هم نیستند و برای توسعه صادرات  موضوع بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات و بازاریابی برای فروش محصولات بخش تعاون، تشکیل تیم تخصصی در این زمینه است، گفت: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که اگر بخش تعاون از وجود یک تیم تخصصی در زمینه بازاریابی و شناسایی مشتریان به‌ویژه مشتریانی که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند، می‌تواند به صادرات خود رونق دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان از فعالیت یک هزار و ۱۷۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: همین موضوع، زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: طبق آمار در حال حاضر ۳۵ درصد تعاونی‌های استان زنجان در بخش کشاورزی، ۱۷.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۵.۵ درصد در بخش تولیدی، ۱۳.۵ درصد در بخش صنعت و مابقی نیز در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف دیگر فعالیت دارند.

یوسفی همچنین گزارشی از آمار تفکیکی تعاونی‌های استان ارائه کرد و گفت: از مجموع تعاونی‌های فعال استان، ۴۵۹ تعاونی در شهرستان زنجان، ۲۵۳ تعاونی در شهرستان خدابنده، ۱۳۴ تعاونی در شهرستان طارم، ۱۰۳ تعاونی در شهرستان ماهنشان، ۹۲ تعاونی در شهرستان ابهر، ۸۳ تعاونی در شهرستان خرم‌دره، ۳۲ تعاونی در شهرستان ایجرود و هشت تعاونی در شهرستان سلطانیه واقع است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول