اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پراید را هل نده!

داستان سفرهای روستایی، ماجرای همان پرایدی است که هیچگاه مردم را راضی نکرده‌ است. حتی اگر استاندار آن را هل دهد!

پراید را هل نده!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صارمی (اباذر) در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است، آورده است:

از همان روزهایی که سفرهای روستایی استاندار زنجان در صدر اخبار استان قرار می‌گرفت، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این سفرها بی‌نتیجه خواهد بود و وقت عالی‌ترین مقام دولت در استان را برای رسیدگی به مشکلات اساسی خواهد گرفت. 

سفرهای روستایی استاندار زنجان که مدت، زمان قابل ملاحظه‌ای از وقت استانداری، مدیران کل، فرمانداری‌ها و روسای ادارات شهرستان‌ها را می‌گرفت، چندین ماه است بدون هیچگونه گزارش عملکردی متوقف شده است. 

عمده مصوبات و تصمیمات این سفرها که در آن، مدیران کل و‌ روسای ادارات مجبور بودند با بستن درب اتاق‌های خود به روی مردم، به کاروان عریض و طویل استاندار ملحق شوند، بدون نتیجه بر زمین مانده است.

دیدارهایی که شاید بهتر بود همان عنوان سرزده را به آنها اطلاق کرد.‌ چرا که در غالب آنها این دهیاران بودند که به جای مردم، در نوشته‌‌ای تنظیم شده به بیان مشکلات روستاها می‌پرداختند و مردم روستاها بیش از آنکه خودشان زبان گویای مشکلاتشان باشند بیشتر نظاره‌گر برنامه‌های تدارک دیده شده بودند.

بی‌نتیجه بودن سفرهای استانی و شهرستانی مسؤولان طی سال‌های گذشته که برخی رسانه‌ها از آن‌ها تحت عنوان حرکت های پوپولیستی یاد می‌کردند، مردم را به این نتیجه رسانده است که شاید این سفرها بیش از آنکه جنبه خدمات رسانی داشته باشند، جنبه تبلیغاتی داشته باشد. 
به خاطر همین تجارب ناموفق است که سفرهای روستایی استاندار زنجان با وجود تبلیغات گسترده فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و نصب بنرهای خوش آمدگویی، با استقبال مردم مواجه نشده و‌ مساجد روستاها بیش از آنکه از حضور روستاییان پر شوند توسط مدیران و کارمندان دولتی پر می شدند. 

آسفالت کردن جاده‌ها، اجرای طرح‌های هادی، تقویت خطوط مخابراتی، تسهیل کار معدن‌کاران با خدمات ناچیزی مانند آسفالت جاده روستایی، که می‌توانند در قبال تخریب کوه‌ها به روستاییان بدهند، حل بحران آب در روستاها از جمله تصمیمات این سفرها بودند که تاکنون مردم استان خروجی  آنها را حس نکرده‌اند.

عدم تحقق وعده‌های سفرهای روستایی در کنار هزینه‌های زیادی که بر دولت تحمیل می‌کرد، هزینه نارضایتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی توجه ویژه‌ای به آن کرد.

کار کارشناسی منطبق بر توانایی‌های مالی دولت، استخراج مشکلات اصلی مردم، برنامه هدفمند برای کوچ معکوس روستاییان که از رشد حاشیه نشینی‌ها در شهرها و در نتیجه جرم و بزه نیز بکاهد از جمله مواردی هستند که برنامه‌ریزان استانداری می‌توانند جایگزین سفرهای روستایی کنند. 

داستان سفرهای روستایی، ماجرای همان پرایدی است که هیچگاه مردم را راضی نخواهد کرد، حتی اگر استاندار آن را هل دهد!

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول