اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش یک میلیون و 400 هزار متر مکعبی مصرف گاز در زنجان

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه طی روزهای قبل میزان مصرف گاز در استان 7 میلیون و 748 هزار متر مکعب بوده است، گفت: با افزایش دمای هوا این میزان مصرف، به 9 میلیون و 190 هزار متر مکعب رسیده است.

افزایش یک میلیون و 400 هزار متر مکعبی مصرف گاز در زنجان

نادر رابطی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تعداد مشترکین گاز در استان زنجان 339 هزار فقره است، اظهار کرد: این آمار شامل 440 هزار خانوار است.

 مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه طی روزهای قبل میزان مصرف گاز در استان زنجان 7 میلیون و 748 هزار متر مکعب بوده است، اضافه کرد: با افزایش دمای هوا این میزان مصرف به 9 میلیون و 190 هزار متر مکعب رسیده است و این یعنی مصرف نسبت به 24 ساعت گذشته قریب به یک میلیون و 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 9 میلیون و 190 هزار متر مکعب مصرف گاز با احتساب نیروگاه محاسبه شده است، افزود: تقریبا 2 میلیون و 500 هزار متر مکعب از این میزان مربوط به نیروگاه است.

رابطی همچنین آماری از میزان گازرسانی به روستاهای استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر گازرسانی به 48 روستا در حال انجام و 43 روستا نیز در دست مطالعه برای گازرسانی است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر از کل روستاهای استان 564 روستا گازدار بوده و درصد بهره‌مندی روستاییان از گاز 85 درصد است.

وی برودت دمای هوا در هفته جاری را منجر به افزایش میزان مصرف گاز در استان دانست و از مشترکان خواست علاوه بر رعایت نکات ایمنی، گاز طبیعی را به صورت منطقی و بهینه مصرف کنند.

رابطی به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها تاکید کرد و گفت: قبل از نصب هر وسیله گازسوز بازرسی دقیق از باز بودن مسیر دودکش‌ها صورت گرفته و از کلاهک H در مبادی خروجی دودکش‌ها استفاده شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان همچنین به نصب صحیح لوله بخاری در راستای ایمنی بیشتر تأکید کرد و افزود: لوله بخاری باید فلزی بوده و نباید از لوله‌های فنری و آکاردئونی استفاده کرد و به شهروندان توصیه می‌شود که از محکم بودن لوله دودکش به وسیله گازسوز و دیوار مطمئن شوند.

وی کنترل دقیق اتصال شیلنگ به وسیله گاز سوز را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: باید شیلنگ از نوع مخصوص گاز بوده و حداکثر یک متر و 20 سانتی‌متر باشد و حتما باید محل دو اتصال به وسیله بست محکم شده باشد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول