اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قضات مراقب آثار رفتار قضایی خود باشند

وزیر دادگستری گفت: افرادی که در حوزه قضایی فعالیت دارند باید آثار رفتارهای قضایی خود را بسنجند.

قضات مراقب آثار رفتار قضایی خود باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید علیرضا آوایی در جلسه شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: در ارتباط با بحث مسکن یک اقدام منسجم انجام شده و کل قوه برای کشور در حال برنامه‌ریزی است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امسال نباید خیلی توقع داشته باشید که کارهای رفاهی و مالی در هیچ بخشی انجام شود و نظام ناچار به انجام حداقل‌هاست‌، گفت: امروز ما پروژه‌های عمرانی فراوانی در کشور داریم که در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قضات از جمله فرهیختگانی هستند که معمولا علاقه به رئیس شدن ندارند، افزود: این افراد اگر از ناحیه بالادستی خود تکریم و رفاقت و برادری دیدند با همه وجود پاک و عاری هستند و اگر با برخوردهای رئیس و مرئوسی مواجه شدند و دخالت مقامات مافوق در تصمیمات قضایی را متوجه شدند انگیزه خود را از دست داده و حالت بی‌رغبتی پیدا می‌کنند.

آوایی با اشاره به اینکه قضات نیاز به مراقبت دارند هرچند که همه واقف هستند که قدرت مستی می‌آورد، بیان کرد: قدرت زیاد نیاز به ظرفیت بالا دارد.

وی با اشاره به اینکه بشر ضعیف است و امکان لغزش وی وجود دارد، گفت: اینکه به افراد اعتماد کنیم کارآیی را بالا خواهد برد.

آوایی با اشاره به اینکه یکی از آفاتی که ما را تهدید می‌کند عادی شدن شغلمان است، گفت: قضات روزانه با پرونده‌های بسیاری مواجه هستند از همین رو درخواست داریم که به عنوان شغل به جایگاه خود نگاه نکنند بلکه به عنوان یک رسالت آن را در نظر بگیرند در آن صورت ادبیاتشان هم تغییر خواهد کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تبعات زندانی شدن برای افراد بسیار است، گفت: تبعات ناشی از آن را فقط خانواده و خود زندانی می‌داند که چیست.

وی با اشاره به اینکه ما با عدالت و دیانت ماندگار و جاودان می‌شویم، گفت: برخی از حرکت‌های شتاب زده ممکن است، ما را به جایگاهی برساند اما ماندگار نخواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول