اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از رایگان شدن هزینه کفن و دفن اهدا کنندگان عضو تا شهرداری که درگیر ترافیک است

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بررسی موضوعات رایگان شدن هزینه کفن و دفن اهداکنندگان عضو، افزایش نرخ سرویس دانش‌آموزی، مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان بنیان پارک، کمک به تیم وزنه‌برداری و جابه‌جایی ساماندهی و زیباسازی دیوارهای شهر زنجان برگزار شد.

از رایگان شدن هزینه کفن و دفن اهدا کنندگان عضو تا شهرداری که درگیر ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز با غیبت شهردار زنجان و با حضور معاون مالی و اقتصادی شهردار برگزار شد.

به دلیل عدم حضور شهردار زنجان جلسه امروز شورای شهر زنجان به زبان محلی ترکی پیگیری و برگزار شد.

مهمانان ویژه امروز جلسه شورای شهر زنجان، قهرمانان وزنه‌برداری به همراه مربی و دبیر هیأت وزنه‌برداری بودند که از آنها با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

رئیس شورای شهر زنجان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: طبق جلسه‌ای که با مسؤولان پادگان داشتیم قرار شد که پروژه از فردا آغاز شد.

اسماعیل دویران در ادامه با اشاره به حضور قهرمانان وزنه‌برداری به استعدادیابی خوب هیأت وزنه‌برداری استان در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: امروز شاهد به بار نشستن این استعدادها و حضور سه وزنه‌بردار زنجانی در مسابقات آسیایی هستیم.

دبیر هیأت وزنه‌برداری استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت هیأت وزنه‌برداری استان گفت: موفقیت‌ها نتیجه تلاش شبانه‌روزی و بدون حاشیه ورزشکاران زنجانی در مسابقات بوده است.

داوود وثیقی با اشاره به اینکه حمایت بیشتر از ورزشکاران موجب موفقیت هرچه بیشتر آنها خواهد شد، گفت: امیدواریم در آینده شاهد موفقیت بیش از پیش، این ورزشکاران باشیم.

*حمایت همه جانبه شورا از ورزش

همچنین در این جلسه مربی تیم وزنه‌برداری استان زنجان با اشاره به استعدادیابی صورت گرفته از سنین بسیار پایین گفت: این ورزشکاران از سن هشت سالگی رشد یافته و به این مرحله از موفقیت رسیدند.

نصرتی با اشاره به روال طی شده برای فعالیت تیم وزنه‌برداری استان زنجان گفت: در مسابقات اخیر شاهد موفقیت وزنه‌برداران زنجانی بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز هیأت وزنه‌برداری زنجان فقط در یک سالن فعالیت دارد، گفت: از مسؤولان درخواست داریم که با حمایت خود زمینه ایجاد و راه‌اندازی خانه وزنه‌برداری را فراهم سازند.

مربی تیم وزنه‌برداری زنجان با درخواست تهیه هالتر برای هیأت وزنه‌برداری گفت: امیدواریم در حوزه اعزام نیز حمایت لازم از این هیات انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حمایت از ورزش از برنامه‌های اصلی شورای شهر است، گفت: در این راستا با تمام توان در خدمت هیأت وزنه‌برداری خواهیم بود.

امامعلی دادخواه افزود: در تهیه لوازم ورزشی مورد نیاز هیأت نیز کمک لازم صورت خواهد گرفت.

*طرح ترافیک، شهردار را از سایر موضوعات شهری غافل کرده است

در ادامه نیز مبحث مربوط به اجرای طرح جدید ترافیکی مطرح شد که رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان در این ارتباط گفت: بنده اعتقاد دارم که امروز شهردار بیشترین وقت خود را برای موضوعات مربوط به طرح حمل و نقل گذاشته است.

مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه پرداختن بیش از حد به موضوع اتوبوسرانی موجب غفلت شهردار از مباحث عمرانی شده است، گفت: به نظرم اگر اینطور پیش برود پایان سال شاهد پیشرفت آنچنانی پروژه‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه سه پروژه عمرانی بزرگ در شهر داریم که پیشرفت آنها نیز برای مجموعه شهری اهمیت دارد، تصریح کرد: امروز بیشترین انرژی شهرداری صرف موضوعات ترافیکی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان همچنین در ارتباط با بحث سرانه فضای سبز شهر زنجان و ارائه طرحی در این رابطه گفت: امروز با یک روندی مواجه هستیم که به علت قرار گرفتن در فصل تابستان مردم بیشتر در پارک‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی فضای سبز سرانه زنجان در این حوزه 14.2 است، افزود: اما واقعیت این است که اکثر فضاهای سبز ما غیرقابل استفاده است و گاها حتی حریم سیلاب نیز در ردیف فضای سبز قرار می‌گیرد.

مرادخانی با بیان اینکه باید طرح ممنوعیت لحاظ حریم سیلاب در فضای سبز مطرح شود، تصریح کرد: بنده در برخی از محلات متوجه این شدم که در داخل کاربری مسکونی، فضای سبز ایجاد شده که مساحت آنها 500 یا یک هزار متر است.

وی با اشاره به اینکه  گاها همین فضاها هم در سرانه فضای سبز لحاظ می‌شود، اضافه کرد: از همین رو این فضاها به لحاظ هزینه بالا بوده، ولی به لحاظ استفاده شهروند غیرقابل استفاده بوده است.

وی گفت: پیشنهاد بنده این است که کاربری این مکان‌ها تغییر یافته و مسکونی شود و هزینه آن را برای تجهیز پارک به کار ببرند.

* هزینه سرویس‌های دانش‌آموزی 25 درصد گران شد

در ادامه دستور جلساتی از جمله مصوبه کارگروه ماده 18 آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس نسبت به افزایش نرخ سرویس دانش‌آموزان شهر زنجان مطرح و اعضای شورا با آن موافقت کردند و موضوع تصویب شد.

بر این اساس نرخ‌های مربوط برای افزایش نرخ سرویس دانش‌آموزی ارائه و طبق آن نرخ سرویس دانش‌آموزی 25 درصد افزایش یافت.

بحث کمک 60 میلیون ریالی به مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان بنیان پارک نیز از دیگر دستور جلساتی بود که تصویب شد.

بحث کمک 10 میلیون ریالی به باشگاه ورزشی شهاب زنجان برای شرکت در مسابقات لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور در رشته فوتبال و فوتسال تصویب نشد.

دستور جلسه مربوط به جابه‌جایی مبلغ 2 میلیارد ریال از ردیف بودجه 3504001 و ردیف بودجه 3502002 برای تکمیل پروژه پارک بانوان غرب و جابه‌جایی مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از ردیف بودجه 3304003 به ردیف بودجه 3504002 ساماندهی و زیباسازی جداره‌های سطح شهر در جلسه رسمی شورای اسلامی مطرح و تصویب شد.

همچنین موضوع مربوط به بخشودگی هزینه‎های دفن و کفن افرادی که نسبت به اهدای عضو اقدام کرده‌اند نیز در جلسه شورا تصویب شد.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول