اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در زنجان افتتاح شد

دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور با حضور مسؤولان کشوری و استانی در زنجان افتتاح شد.

 دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور و جمعی از مدیران دانشگاه پیام‌نور استان زنجان برگزار شد.

 مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور در این آیین اظهار کرد: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است.

ناصر محمدی با بیان اینکه استان زنجان دارای سبقه مذهبی و قرآنی است، عنوان کرد: با توجه به این سبقه بدون حتی اندیشیدن به سایر استان‌ها، زنجان به عنوان دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ماموریت دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور اختصاص ماموریت به هریک از واحدهای استانی است، ادامه داد: 13 دبیرخانه به دانشگاه‌های پیام نور کشور ابلاغ شده است.

 

*بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی پیام نور ایجاد می‌شود

محمدی با بیان اینکه از نظر خطبه 110 نهج‌البلاغه امام علی (ع) از قرآن به عنوان بهترین سخن‌ها خوانده شده است، گفت: در این فراز به ویژگی‌های مختلف قرآن کریم پرداخته شده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه عمل کردن به روح قرآن بیش از توجه به ظواهر قرآن است، عنوان کرد: قرآن تاریخ انقضا نداشته و تمسک به آن تنها راه نجات از تاریکی‌ها است.

وی بر ضرورت آوردن روح قرآن به زندگی افراد تاکید کرد و افزود: امروز دبیرخانه قرآن و عترت به صورت رسمی در زنجان افتتاح می‌شود تا شاهد بسط برنامه‌های قرآنی در این دانشگاه باشیم.

محمدی بر راه‌اندازی سامانه دبیرخانه قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: با افتتاح این سامانه بانک اطلاعاتی از نخبگان و فعالان قرآنی ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: با فعالیت سامانه دبیرخانه قرآن موضوعات و رخدادهای قرآنی در حوزه‌های نشر قابل بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های پیام نور کشور 150 کانون قرآن و عترت فعالیت داشته است، بیان کرد: افزایش تعداد این کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.

محمدی با اشاره به موارد موفق پایان‌نامه و رساله‌های قرآنی دانشگاه پیام نور عنوان کرد: امکان تجمیع این محتوا در سامانه دبیرخانه قرآنی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه می‌توان در بخش‌های علمی و هنری قرآن ورود پیدا کرد، افزود: از زبان علم و هنر نیز می‌توان بهره جست و قرآن را به جامعه معرفی کرد.

 وی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت تبدیل شدن به الگو در امور قرآن و عترت را دارد، گفت: باید با دستگاه‌های متولی امور قرآنی هم‌افزایی بیشتری کرد.

*ظرفیت بالای دینی و مذهبی در زنجان

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان زنجان دارای 9 واحد آموزشی و یک ستاد است، اظهار کرد: هم‌اکنون این دانشگاه با بیش از 5 هزار دانشجو فعالیت می‌کند.

علی محمدی  خاطر نشان کرد: 55 عضو هیأت علمی و 171 پرسنل اداری در دانشگاه پیام نور استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور زنجان در حوزه قرآن و عترت ظرفیت خوبی دارد، عنوان کرد: این دانشگاه در سال‌های گذشته به مدت دو سال مسؤولیت دبیرخانه قرآن و عترت پیام‌نور کشور را بر عهده داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی استان زنجان و نام‌گذاری این استان به عنوان شهر شور و شعور حسینی بیان کرد:  در استان زنجان مراجع دینی بزرگی وجود دارد که سرمایه این استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی دانشگاه پیام نور در سال‌های اخیر بیان کرد: با وجود محدودیت‌ها این دانشگاه سال گذشته تمام فعالیت‌های فرهنگی خود را با قوت پیش برده است.

محمدی با اشاره به اولویت‌بندی فعالیت‌های دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور در زنجان گفت: راه‌اندازی سامانه مستقل قرآن و عترت کانون‌های فرهنگی قرآنی، برگزاری گردهمایی دبیران کانون‌های قرآنی در کشور، تدوین کتاب مدیریت رویدادهای قرانی دانشگاه پیام نور و برگزاری استارت آپ قرآنی و بهره‌گیری از ابزارهای نوین برای معرفی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور چهار اولویت نخست این دبیرخانه است.

 

*قرآن متعلق به همه بشریت است

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به وجود تعامل مطلوب بین نیروهای فعال فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: در تفاسیر حدیث ثقلین  تاکید شده قرآن کلیات بوده و تفسیر آن از زبان عترت است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی با اشاره به اینکه قرآن و عترت مکمل یکدیگر هستند، بیان کرد: قرآن و عترت، بدون دیگری تحریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی متعلق به همه بشریت و تمام اعصار است، بیان کرد: این کتاب برای تمام سؤالات بشریت پاسخ دارد.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول