اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

13 هزار و 756 حامی، همکار کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در حال حاضر 13 هزار و 746 حامی حمایت معنوی 3 هزار و 20 یتیم و فرزند محسنین را در سطح استان بر عهده دارند.

13 هزار و 756 حامی، همکار کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هدایت صفری ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در امر محرومیت‌زدایی تاثیر بسزایی دارد، پرداخت زکات است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه پرداخت زکات باید به یک فرهنگ و گفتمان غالب شود، تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود استفاده لازم به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون و اذن حکومتی، کمیته امداد تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات است، گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی بوده و نیاز است همه در این بخش ایفای نقش کنند.
صفری در ادامه میزان زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان را در سال گذشته 14 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود برنامه ابلاغی استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات در سال گذشته 116 درصد محقق شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: نکته حائز اهمیت این است که زکات هر منطقه در همان محل و برای نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.
وی راهبرد کمیته امداد را از توان‌دهی به توانمندسازی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 811  شغل با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد تومان ایجاد شده است.
صفری با بیان اینکه اگر متغیرهای تولید فقر در جامعه بالا رود کمیته امداد مصرف کننده فقر خواهد بود، تصریح کرد: اما هنر کمیته امداد در این است که از  رسوب فقر جلوگیری کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان افزود: حامی‌یابی برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و استفاده بیشتر از ظرفیت خیران از برنامه‌های این نهاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار و  746 حامی حمایت معنوی 3 هزار و 20  یتیم و فرزند محسنین  را در سطح استان بر عهده دارند، گفت:در سال گذشته حامیان بیش از 12 میلیارد و 170 میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرد‌ه‌اند.

صفری ادامه داد: طی ماه‌های گذشته میانگین سرانه ایتام استان  زنجان به 481 هزار تومان رسیده است که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرایی طرح‌های کمیته امداد مثل طرح اکرام ایتام رسیدن مردم به فیض خدمت به نیازمندان است، تصریح کرد: انفاق و کمک به رفع فقر از ویژگی‌های نظام ولایی است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری خیران در کمک به نیازمندان و توفیقات حاصله از این بابت در استان زنجان بیان کرد: امیدواریم در سال جاری نیز شاهد همراهی و همکاری خیران در طرح‌های اجرایی کمیته امداد باشیم.
انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول