اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جایگاه نظارتی شورا مغفول مانده است

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برای شورای شهر دو وظیفه اصلی یعنی تصویب لوایح و طرح‌های توسعه شهر و نقش نظارتی تعریف شده است، گفت: اما امروز شاهد این هستیم که جایگاه شورا مغفول مانده است.

 جایگاه نظارتی شورا مغفول مانده است

مسعود مرادخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همانند مجلس شورای اسلامی به عنوان پارلمان محلی در سطح شهرها ایفای نقش می‌کند که نمایندگان آن توسط مردم کوی و برزن همان شهر انتخاب می‌شوند و این پارلمان محلی نشانگر استقرار نظام مردم سالاری دینی در کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شورای شهر نهاد معنوی و مقدس و فرصت برای خدمت است تا هر کس دینش را به منطقه، محله و شهر خودش ادا کند، گفت: شورای شهر قادر به انتقال خواسته‌های مردمی به دستگاه‌های فرادستی است از همین رو  انتظار مردم از شوراها افزایش مشارکت مردمی، اعتمادسازی بیشتر و احقاق حقوق مردم از دیگر ارگان‌ها است.

وی هدف از تشکیل شوراهای اسلامی را مشارکت دادن مردم در اداره امور از پایین‌ترین سطح جامعه تا بالاترین سطح آن در همه واحدهای سازمانی عنوان کرد و گفت: برای شورای شهر دو وظیفه اصلی یعنی تصویب لوایح و طرح‌های توسعه شهر و نقش نظارتی تعریف شده است.

مرادخانی با اشاره به اینکه تعیین و انتخاب شهردار برای‌ اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های شورا و شهرداری از وظایف اولیه شوراها است، گفت: از آنجا که وظیفه شهرداری عمران و آبادی شهر است از همین رو شورا نیز نظارت را اصلی‌ترین وظیفه خود می‌داند.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نظارت در راستای انجام بهتر امور از مجاری قانونی است، تصریح کرد: اما به نظر می‌رسد هنوز این وظیفه مورد توجه قرار نگرفته و شورا برای اجرای وظایف اصلی خود فرصتی پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: امروز جایگاه نظارتی مغفول مانده است و این در حالی است که در برخی مواقع خود شورای شهر در معرض نظارت است ‌و باید پاسخگو باشد.

مرادخانی با بیان اینکه شورای شهر برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید با زبان مشترک مثلث مردم و مسؤولان و متخصصان عمل کند، تصریح کرد: شورای شهر باید در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری خوب و سالم که ارتباط مستقیمی با نظام اداری و اقتصادی دارد تلاش کند و ‌هدف‌گذاری درست و تعریف مشخص و استاندارد از مدیریت شهری داشته باشد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول