اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه یکی از تقاضاهای جدید برای دانشگاه آزاد در رشته‌های مرتبط با پزشکی است، گفت: این امر نیازمند جانمایی دانشگاه آزاد در سیستم علوم پزشکی استان است و باید هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه باشد.

رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد

علیرضا فیروزفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه حرکت به سمت ارائه خدمات بهینه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و رساندن آن به مرحله تجاری‌سازی نیز از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد است، اضافه کرد: در این راستا نیز برنامه‌های متعددی برای اجرا پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های دانشجویان پرداخت شهریه است، از همین رو برنامه‌ای برای این بخش هم تدوین و تهیه کرده‌ایم.

فیروزفر با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته از نظر تعدادی دانشجویان دانشگاه آزاد روند نزولی داشته و این دانشگاه با کاهش شدید دانشجو مواجه شده است، اضافه کرد: با این حال دانشگاه رسالت اصلی خود یعنی ارائه خدمات کیفی را اولویت قرار داده است تا از این طریق جذب دانشجوی بیشتری را داشته باشد.

*تحصیل 7 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، گفت: همچنین تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز 258 نفر است.

فیروزفر با اشاره به اینکه یکی از تقاضاهای جدید برای دانشگاه آزاد در رشته‌های مرتبط با پزشکی است، تصریح کرد: این امر نیازمند جانمایی دانشگاه آزاد در سیستم علوم پزشکی استان است و باید هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه باشد و اقدامات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رونق تولید و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به مسیری که مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید دارند رسالت دانشگاه در این زمینه مشخص است که با استفاده از توان دانشجویان در سه ماه آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

*ظرفیت دولت در مشاغل دولتی پر شده است

وی همچنین به برنامه دانشگاه در حوزه ایجاد کارآفرینی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ظرفیت دولت در مشاغل دولتی پر شده است از همین رو باید ظرفیتی ایجاد شود که فارغ‌التحصیلان به سمت کارآفرینی سوق پیدا کنند.

فیروزفر ادامه داد: البته تحقق این امر در وهله نخست نیازمند ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اما به نظر می‌رسد این امر طی سال‌های گذشته در عمل رخ نداده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه به منظور عملیاتی‌تر شدن این موضوع باید با صنایع صحبت شود، تصریح کرد: البته در این زمینه تعاملات خوبی با اتاق بازرگانی داریم و مرکز تحقیقات متالوژی فعال شده است و در حال حاضر به دو تکنولوژی دست پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است، الان کشور نیازمند اهتمام ویژه همه نهادها، مسؤولان و مردم در زمینه تولید مواد اولیه است که ما را از وابستگی به کشورهای دیگر برهاند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول