اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در شورای اداری شهرستان زنجان مطرح شد

از برآورد اولیه خسارت‌های سیل تا طغیان رودخانه سایان

شورای اداری شهرستان زنجان در حالی برگزار و برآورد اولیه خسارت‌های سیل اعلام شد که اعلام طغیان رودخانه سایان ماهیت این جلسه را دقایقی به جلسه مدیریت بحران تغییر داد.

 از برآورد اولیه خسارت‌های سیل تا طغیان رودخانه سایان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با حضور مدیران شهرستانی و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظهر امروز برگزار و در این مراسم از خانواده شهید محمد ناصر شکوری تقدیر شد.

در حالی که جلسه شورای اداری شهرستان زنجان به ارائه گزارش وضعیت خسارت‌های وارده ناشی از سیل اختصاص داشت که اعلام طغیان رودخانه در سایان جلسه را به حاشیه کشاند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این جلسه با تبریک فرارسیدن ماه شعبان اظهار کرد: امید است مردم ضمن بهره‌گیری از فضیلت‌های این ماه خود را برای ماه رمضان آماده کنند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با بیان اینکه 132 امامزاده و اماکن متبرکه در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین امامزادگان استان در خدابنده و ابهر قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان زنجان مردم از وجود امامزاده سید ابراهیم بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان وضعیت امامزاده سید ابراهیم را در شأن زنجان ندانست و گفت: مردم زنجان نتوانستند از ظرفیت این امامزاده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اوقاف به تنهایی متولی امامزادگان نیست، تاکید کرد: بقاع متبرکه متعلق به همه مردم است و باید کمک شود تا با استفاده از امکانات دولتی و مردمی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه این امامزاده مبادرت کنیم.

جنتی به ترسیم طرح جامع امامزاده سید ابراهیم اشاره کرد و گفت: برای همه امامزادگان طرح جامع در نظر گرفته شده تا از موازی‌کاری‌ها خودداری شود و توسعه بقاع با این طرح جامع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مهمانان نوروزی برای ماندگاری و اسکان شبانه در امامزاده سید ابراهیم علاقه داشتند، گفت: با این وجود زائر سرا در استان زنجان وجود ندارد تا مسافران در این مکان‌ها اسکان یابند.

 

*مدیریت آب‌ها در دستور کار قرار گیرد

مدیر امور آب شهرستان زنجان در شورای اداری شهرستان زنجان با اشاره به آمار بارندگی در سال‌جاری اظهار کرد: بارش‌ها افزایش دو برابری داشته است.

محمود سرمستی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان زنجان عنوان کرد: پیک سیلاب و دبی عبوری در رودخانه‌های زنجان به صورت مستمر ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه اخطارهای لازم از آغاز سال به مردم داده شده است، اضافه کرد: این اطلاعیه‌ها موثر بوده و مردم همراهی خوبی داشتند.

مدیر امور آب شهرستان زنجان تصریح کرد: امید است بتوان از نذورات آسمانی جاری شده در سال جاری مدیریت و مصرف شود.

 

*تلف شدن ۷۰ رأس دام در زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به از بین رفتن بخش از مزارع کشاورزی برنج که برای کشت آماده شده بود، عنوان کرد: بارندگی‌ها به مزارع و باغات نیز آسیب وارد کرده است.

امیر مقدمی با بیان اینکه در اثر بارندگی‌ها 253 فقره محل نگهداری دام تخریب شده است، گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی به مردم و نگهداری دام‌ها در محل ایمن تنها 70 رأس دام در این بارندگی‌ها تلف شده‌اند که از این تعداد 69 رأس دام سبک و یک رأس دام سنگین بوده است.

وی با اشاره به اینکه از پنجم تا 15 فروردین‌ماه سال‌جاری 15 دهنه بتنی آب در شهرستان زنجان آسیب دیده است‌، گفت: 16 کانال انتقال آب نیز از بین رفته است.

وی به آسیب و خسارت به 10 هکتار مزارع کلزا در زنجان اشاره کرد و افزود: بارندگی‌ها به 50 هکتار یونجه نیز آسیب وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: 100 میلیارد ریال در اثر بارندگی‌ها خسارت به مزارع استان زنجان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه 21 سد فعال در شهرستان زنجان وجود دارد، گفت: خطری متوجه ما نیست و آورد رودخانه‌ها سرریز می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول