اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیس پلیس فتای زنجان خبر داد

وای فای رایگان شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتای زنجان با هشدار به شهروندان و مسافران گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی به وسیله در اختیار گذاشتن وای فای رایگان شیوه جدیدی برای سرقت اطلاعات کاربران به وسیله سودجویان است.

وای فای رایگان شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی

 محمدعلی آدینه‌لو  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در ایام مسافرت و تعطیلات بسیاری از مسافران از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: موضوعی که گر چه در نگاه اول نشان دهنده خدمات خوب است، اما در این میان عده‌ای سودجو به این روش و با استفاده از وای‌فای رایگان دست به سرقت اطلاعات مسافران می‌زنند.

وی با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، گفت: بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هر کجا به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از این‌که بسیاری از هکرها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.

آدینه‌لو تصریح کرد: با این روش هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون‌رمز عبور به راحتی به اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان درباره را‌ه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی هنگام سفر گفت: بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و در محل امنی نگهداری کنید و این اطلاعات را همراه خود به سفر نبرید و اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، روی دستگاه خود دیوار آتشین (فایر وال) را نصب کنید.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنند تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد، گفت: همچنین بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده شود.

رئیس پلیس فتای زنجان در پایان گفت: شهروندان و کاربران در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این ایام آن را به نزدیک‌ترین مرکز پلیس فتا و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول