اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

طرح جامع شهری نزدیک 60 سال پیش منسوخ شده است/ وجود 126 مغایرت در طرح جامع شهر زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: طرح‌های جامع نزدیک 60 سال است که منسوخ شده، اما در کشوری همچون ایران که در حال توسعه است هنوز وجود دارد.

طرح جامع شهری نزدیک 60 سال پیش منسوخ شده است/ وجود 126 مغایرت در طرح جامع شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل دویران ظهر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهر زنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از کارکنان سپاه در حادثه تروریسی زاهدان اظهار کرد: تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر انتقام این عزیزان گرفته شود و امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخی نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به پیشینه ارسال طرح جامع شهری به شورای شهر اضافه کرد: آذرماه امسال یک نامه‌ای از شهرداری به شورای شهر رسید که بر اساس آن باید طرح جامع در مدت یک ماه بررسی می‌شد، از همین رو در 29 دی‌ماه امسال ما یک ماه این فرصت را تمدید کردیم؛ یک ماهی که فردا به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه فرآیند این طرح جای تقدیر دارد چون جلسات متمادی از سوی مجموعه شهرداری برای آن برگزار شده است، اضافه کرد: البته طرح‌های جامع نزدیک 60 سال است که منسوخ شده است اما در کشوری همچون ایران  که در حال توسعه است هنوز وجود دارد.

دویران با بیان اینکه در سال حدود 1920 این طرح که عمدتا دولتی بود در شوروری سابق به وجود آمد و در سال 1950 از اروپا برچیده شد، گفت: درست در حالی که این طرح از اروپا برچیده شده در سال 1340 شمسی وارد ایران شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از سال 1340 دو نفر انگلیسی و فرانسوی به وزارت مسکن آمدند و طرح جامع شهری را بهترین نسخه برای شهرهای ایران در نظر گرفتند، گفت: درباره تایید این طرح در شورای شهر نیز از نتایج این طرح 126 مغایرت، 42 پیشنهاد، طرح‌های سرمایه‌گذاری در طرح جامع پیشنهاد نشده است و چند مورد دیگر نیز وجود دارد که در کمیسیون شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، دومین طرح جامع شهر زنجان در حالی به شورای شهر ارائه شده است که شورای شهر درگیر بررسی بودجه است از همین رو امروز اعضای شورای شهر این طرح را مشروط به اصلاح مغایرت‌های موجود با پنج رای موافق تصویب کردند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول