اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب خبر داد

برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب در 4 هزار مدرسه کشور/ خلاقیت اولویت نخست در نمایشگاه مدرسه انقلاب است

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب از برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب در 4 هزار مدرسه کشور همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.

برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب در 4 هزار مدرسه کشور/ خلاقیت اولویت نخست در نمایشگاه مدرسه انقلاب است

محمد رضاخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب همزمان با دهه فجر در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال‌جاری بیش از ۴ هزار مدرسه متوسطه دوم در جشنواره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار داوری جشنواره به صورت برخط انجام می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره توسط گروه‌های دانش‌آموزی و با انتخاب محورهای جشنواره از طریق مطالعه و تحقیق انجام می‌شود.

 

*خلاقیت، محور اصلی جشنواره مدرسه انقلاب

رضاخانی با اشاره به اینکه این جشنواره بر پایه ابتکار و خلاقیت خود دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این افراد با استفاده از ابتکارات خود اقدام به تولید محصول برای غرفه‌ها می‌کنند و با افتتاح نمایشگاه هر گروه به روایتگری از غرفه خود می‌پردازند.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره همکاری و تعامل دانش‌آموزان، مربیان و معلمان است، بیان کرد: این جشنواره در دهه چهارم انقلاب با یک فکر جدید و نشاط و شادابی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره از بخش‌های مختلف غرفه نمایشگاهی، سرود، تئاتر، ایده‌های انقلابی، داستان کوتاه و کاردوی مدرسه انقلاب تشکیل می‌شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری است، خاطر نشان کرد: داشتن خلاقیت در برپایی این نمایشگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب افزود: مسؤولان قرارگاه مدارس از 20 دی تا 22 بهمن‌ماه فرصت دارند مدارس خود را به عنوان مدرسه انقلاب ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه محورهای مدرسه انقلاب در سه بخش در نظر گرفته شده است، افزود: «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» بخش‌های سه گانه این نمایشگاه است.

رضاخانی با اشاره به اینکه بخش «دیروز ما» شامل غرفه کارنامه سیاه پهلوی است، گفت: بررسی عوامل سقوط پهلوی دوم چون فساد اقتصادی، سیاسی و سلطه‌پذیری در این بخش مورد توجه است.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه غرفه «اسوه‌های انقلابی» در بخش دیروز ما قرار دارد، اضافه کرد: شخصیت‌شناسی و معرفی زندگی‌نامه امام (ره) و یاران ایشان و شهدای شاخص انقلابی استان و شهرستان از محورهای اسوه انقلابی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی غرفه «امروز ما» در نمایشگاه مدرسه انقلاب عنوان کرد: «آفتاب ولایت» از جمله بخش‌های این غرفه است که به نقش‌آفرینی رهبر در انقلاب اسلامی حفظ وحدت و صدور انقلاب اسلامی می‌پردازد.

 

*برپایی غرفه «دیوار فریاد»

رضاخانی با بیان اینکه غرفه «دیوار فریاد» دیگر بخش نمایشگاه امروز ما است، عنوان کرد: دشمن‌شناسی و بررسی عرصه‌های نفوذ و راه مقابله با دشمن محتوای پیش‌بینی شده برای این بخش است، همچنین  بخش «سراب غرب» در این غرفه برای معرفی چهره واقعی غرب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: غرفه «موج پنجم» نیز به نقش‌آفرینی دانش‌آموزان امروز و فردا انقلاب اسلامی می‌پردازد و می‌توان در این بخش به تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخت.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب خاطر نشان کرد: در غرفه «مجاهدان سایبری» نیز به بررسی فضای مجازی فرصت‌ها، تهدیدات و مقابله با تهدیدات، ترویج پیام‌رسان‌های بومی ونرم‌افزارهای داخلی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش «فردای ما» به آینده پژوهی پرداخته می‌شود، گفت: همچنین «انصارالمهدی (عج)» عنوان غرفه‌ای است که به معرفی سیمای حکومت اسلامی و ویژگی‌های نیروی انقلابی این حکومت می‌پردازد.

رضاخانی بخش‌های ویژه مدرسه انقلاب را شامل «چهل برگ»، «هویت بانوی مسلمان» و «آیه سال اتحادیه» اعلام کرد و افزود: در غرفه چهل برگ مروری بر چالش‌های چهل ساله انقلاب و دستاوردهای آن شده و میز پاسخگویی برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

دبیر هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه در غرفه هویت بانوی مسلمان به مقاومت‌ها و جایگاه‌ زن اسلامی پرداخته شده است که این غرفه ویژه مدارس دخترانه است، گفت: با توجه به مصادف بودن دهه فجر با ایام فاطمیه غرفه‌ای برای تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در مدرسه انقلاب در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در غرفه «هویت بانوی اسلامی» غرفه «جاهلیت مدرن» نیز برپا خواهد شد.

رضاخانی با اشاره به اینکه آیه 29 سوره فتح آیه سال پیش‌بینی شده برای اتحادیه است، گفت: ایجاد غرفه با محتوای آیه، طراحی مسابقه و بازی با کتاب جوانه‌ها دستاورد، تولید محتوا و دست‌سازه‌ها است.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول