اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مرغ در یزد سودای سیمرغ شدن دارد

طی روزهای اخیر بازار مرغ در استان یزد با کمبود و افزایش غیرقانونی قیمت مواجه شده و زمینه نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.

مرغ در یزد سودای سیمرغ شدن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا پاکدل صبح امروز در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: مرغ در سراسر کشور در ماه‌های اخیر دچار نوسان شده و در استان یزد هم تلاش کردیم تا کمترین نوسان قیمت را داشته باشیم و مرغ به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش برسد.

وی افزود: با کنترل قیمت در استان یزد و این‌که اختلاف قیمت فاحشی با سایر استان‌ها خصوصا استان فارس وجود دارد، بخشی از مرغ از استان خارج شده و به استان فارس روانه می‌شود یا اینکه به صورت قطعه بندی در بازار به فروش می‌رسد.

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه تامین استان، گفت: به کسانی که برخلاف مصوبات عمل می‌کنند، هشدار می‌دهم که خروج مرغ از استان بدون مجوز جهاد کشاورزی کاملا ممنوع است و هر که بدون مجوز اقدام به این کار بکند، با برخورد شدیدی مواجه خواهد شد.

پاکدل در ادامه با بیان این‌که قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌های عرضه مرغ از فردا ممنوع بوده و باید به صورت مرغ سالم و با قیمت مصوب عرضه شود، تصریح کرد: میزان تولید مرغ به صورت روزانه ۱۲۰ تن است، اما مشکل مرغ فراتر از استان و در سطح کشور بوده و اینکه استان‌های همجوار به دلیل عدم کنترل مرغ استانشان در حال دریافت مرغ از استان یزد هستند.

پاکدل خاطرنشان کرد: میزان مصرف استان که تقریبا روزی ۶۰ تا ۷۰ تن بود، تامین می‌شد و مازاد آن به صورت قطعه بندی به فروش می‌رسید، اما مشکل اینجاست که این مقدار به سمت قطعه بندی رفت و تخلف صورت گرفت.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول