اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور: 50 درصد پرونده‌ها شورای‌های حل اختلاف منجر به سازش می‌شود

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان این‌که بیش از ۱۶هزار صلح یار تحت عناوین مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همکاری می‌کنند، گفت: بیش از ۵۰درصد پرونده‌ها شورای‌های حل اختلاف کشور منجر به صلح و سازش می شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور: 50 درصد پرونده‌ها شورای‌های حل اختلاف منجر به سازش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در بافق، حجت الاسلام هادی صادقی، در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در آیین اعطای احکام صلح یاران مناطق و محلات شهرستان بافق، اظهار کرد: بیش از ۱۶هزار صلح یار تحت عناوین مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف همکاری می‌کنند و دستگاه قضایی را در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش بین مردم یاری می رسانند.

وی افزود: در شهرستان بافق ۸۰ نفر از ۲۰ محله شهرستان دارای ابلاغ صلح یار شدند که از ضریب نفوذ، مردمداری و اعتماد و اعتبار این افراد متعهد در هر محله برای رفع مشکلات، دعاوی، اختلافات و خصومات بهره گرفته می شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان این‌که در نگاه آمار، بیش از ۵۰درصد پرونده‌هایی که به شورای‌های حل اختلاف ارجاع می‌شود ختم به صلح و سازش می شود، گفت: در طرح هیئت‌های صلح محلات، مقرر است موضوع اختلاف و دعاوی قبل از ورود به دستگاه قضایی با حکمیت و تلاش ریش سپیدان محلی حل و فصل گردد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: آمار دقیقی از بسیاری از اختلافات خرد که در محلات توسط هیئت‌های صلح و صلح یاران حل و فصل می شود در دست نیست، اما قدر مسلم هر موضوعی که با وساطت بزرگان محله و اخذ توافق و تراضی طرفین اختلاف، حل شود موجب جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

وی مشارکت صلح یاران در حل و فصل اختلافات و دعاوی بین مردم در محلات را یک اقدام دلی و مبتنی بر ارزش‌های باطنی دانست وخاطرنشان کرد: اصلاح ذات البین یک اقدام خداپسندانه و مأجور درگاه الهی است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین و مدیران محلی، ابلاغ ۸۰ نفر از صلح یاران شهرستان بافق اعطا شد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول