اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دلیل واقعی آبگرفتگی معابر و منازل یزد چیست؟

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که آبگرفتگی دیروز شهر ناشی از تخریب بخشی از سیل بند محدوده جنوبی یزد بوده است، گفت: برای پیگیری ویژه این موضوع جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل و تصمیم گیری خواهیم کرد.

دلیل واقعی آبگرفتگی معابر و منازل یزد چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، عزیزالله سیفی در پی وقوع بحران آبگرفتگی اخیر در این شهر میراث جهانی اظهار کرد: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری، بخصوص و در رأس آن شهردار یزد، بی وقفه و شبانه روز پیگیر رفع آبگرفتگی و مشکلات پیش آمده بودند و از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.

وی با بیان این‌که مدیریت شهری هیچ اصراری به رسانه‌ای شدن تلاش‌های خود نداشتند، افزود: منشاء اصلی وقوع سیلاب اخیر در بخش‌هایی از شهر یزد، تخریب قسمتی از سیل بند در منطقه کنارگذر یزد به شیراز از سوی یکی از دستگاه‌ها و عدم اطلاع رسانی این موضوع به شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بدیهی است چنانچه ما از تخریب سیل بند یزد مطلع بودیم قطعاً پیشگیری انجام می‌شد و با مدیریت بهتر و سریعتری امدادرسانی صورت می‌گرفت، با این وجود کار به نحو واقعاً جهادی و با همت کارگران و مدیران خدوم شهرداری انجام و تا حد زیادی از توسعه آبگرفتگی به سایر نقاط شهر و بروز یک فاجعه خیلی بزرگتر جلوگیری شد.

سیفی تصریح کرد: بخشی از این سیل بند در زمین‌های طرح جامع پارک علم و فناوری یزد بوده که برای انجام عملیات عمرانی به پهنای شش تا هفت متر تخریب شده و همچنین شکاف در سیل‌بند منشاء حرکت سیلاب به سمت شهر یزد بوده است.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر از این بابت بسیار ناراحت و پیگیر هستند. در همین راستا تصمیم بر آن شد که برای موشکافی دقیق و کارشناسی دلایل بروز این وضعیت و اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از تکرار چنین معضلاتی در شهر ان‌شاءالله ساعت ۱۰:۰۰ صبح پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل گردد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این جلسه در محل صحن شورای اسلامی شهر یزد و با حضور اعضای شورا، شهردار محترم و مدیران مرتبط در شهرداری، بعلاوه مدیران کلیه نهاد‌های مسئول و مرتبط خارج از مجموعه شهرداری تشکیل شده و موضوع بصورت ویژه توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر پیگیری خواهد گردید.

 برای اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق، کل مذاکرات این جلسه به طور زنده و مستقیم از طریق تارنمای شورای اسلامی شهر یزد در نشانی shora.yazd.ir قابل مشاهده و استماع توسط کلیه شهروندان گرامی خواهد بود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول