به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سیدحسین آزادی در خصوص ماجرای تبلیغ 50 هزار یورویی یزد در نشری جهانی، به خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد، اظهار کرد: پس از ثبت یزد به عنوان شهر جهانی، استانداری، شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی استان متعهد شدند تا این شهر را به جهانیان معرفی کنند.
وی افزود: بر این اساس از سازمان جهانی تبلیغات که سازمانی شناخته شده و چهار هزار رسانه در آن عضویت دارند، خواستیم این تبلیغات را انجام دهد.
عضو شورای پنجم شهر یزد با اشاره به امضای تفاهم نامه بین شهرداری و سازمان جهانی تبلیغات تصریح کرد: معرفی یزد به جهان، حضور گزارشگران رسانههای عضو سازمان در یزد و تهیه گزارش درباره این شهر، آموزش جامعه مخاطب و اهالی یزد به چگونگی رفتار با جهان و همچنین حضور اعضای شوارهای سایر کشورها در یزد، ۴ مفاد این تفاهمنامه بود.
آزادی تصریح کرد: مقرر شد ویژه نامهای اختصاصی یزد در ۱۲ صفحه برای معرفی یزد توسط این سازمان منتشر شود که برای انتشار آن ۱۵۰ هزار یورو درخواست کردند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یزد به عنوان شهر جهانی به ثبت رسیده بود، ۱۰۰ هزار یورو تخفیف دادند و مقرر شد برای انتشار این شماره ۵۰ هزار یورو پرداخت کنیم.
عضو سابق شورای اسلامی شهر یزد گفت: این مساله در شورای شهر به تصویب رسید، اما کش و قوسهای تأیید آن در فرمانداری به طول انجامید به گونهای که قیمت یورو به دو برابر رسید.
آزادی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تا هزینه شش صفحه توسط شهرداری و شش صفحه دیگر توسط صنایع استان تامین شود تا هم این شماره اختصاصی یزد منتشر شده و هم برای صنایع تبلیغ انجام گیرد.
وی ادامه داد: پایان کار شورای پنجم سبب شد تا این مساله به تاخیر افتاده و متن در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ به تایید رسید. این متن باید ابتدا به تهران ارسال شده و پس از ترجمه در نشریه موردنظر منتشر شود.
آزادی خاطرنشان کرد: این مساله کاملا قانونی و با تایید استانداری، فرمانداری، شورای شهر و دستگاههای نظارتی صورت گرفته و هزینه آن نیز به صورت قانونی پرداخت شده است و اینکه گفته میشود پول به وسیله چمدان ارسال شده یا اینکه اختلاس صورت گرفته است، به هیچ وجه صحیح نیست.
انتهای پیام/ب