اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افتتاح پروژه گازرسانی به شهر تاریخی خرانق در اردکان

هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر تاریخی خرانق اردکان و روستاهای هامانه، مزرعه آقا و سنجد آغاز شد.

افتتاح پروژه گازرسانی به شهر تاریخی خرانق در اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مسؤولان استان و شهرستان، بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر خرانق اردکان و روستاهای هامانه، مزرعه آقا و سنجد با صرف اعتباری معادل ۳۳۵ میلیارد ریال آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل شاکر امام‌جمعه اردکان در آیین آغاز بهره‌برداری از این طرح ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: دستاوردهای انقلاب هم مادی و هم معنوی بوده است و همه اقرار دارند که پیروزی انقلاب اسلامی بر عزت ملی ما افزوده است و جایگاه ملت و کشور ما را در دنیا ارتقاء بخشید و امنیت ما را ضمانت کرد.
 


وی افزود: ازجمله برکات انقلاب اسلامی، خدمت به مردم در مناطق محروم بوده است و ما امروز بسیار خوشحال هستیم که مردم بخش خرانق از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

امام‌جمعه اردکان اظهار کرد: مردم با حضور خود در صحنه به نظام و انقلاب خدمت می‌کنند و ما مسؤولان هم باید هرچه بیشتر از فرصت خدمت به مردم استفاده کنیم.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: امروز خوشحال هستیم که توانستیم قولی که به مردم شهر خرانق داده بودیم عمل کنیم و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک همه روستاهای این بخش از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
 


وی با تشکر و قدردانی از نماینده سابق مردم اردکان در مجلس و همه کسانی که در راه تحقق این پروژه تلاش کردند، افزود: موضوع اتمام طرح دو بانده کردن جاده خرانق به طبس و تأمین آب پایدار برای بخش خرانق را با جدیت دنبال می‌کنیم.

 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری در خرانق، عنوان کرد: میراث فرهنگی خرانق مانند نگینی در کشور می‌درخشد.

به گفته علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد این پروژه با اجرای ۲۱ کیلومتر خط تغذیه فولادی، ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع پلی‌اتیلن و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار انجام‌شده است که قابلیت نصب ۵۰۰ عدد انشعاب را دارد.

وی ادامه داد: تاکنون با اجرای ۱۰۱۶ کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب ۲۱ هزار و ۶۷۴ عدد انشعاب، ۹۸ درصد از شهرستان اردکان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/۹۰۰۱۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول