اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شاخص استفاده از ماسک در یزد زیر 50 درصد است/تزریق دز سوم واکسن ضروری است

معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد با بیان این‌که شاخص استفاده از ماسک در این استان به زیر 50 درصد رسیده است، گفت: شهروندان با هر گروه سنی که سه ماه از تزریق واکسن برکت و سینوفارم آنها گذشته است، برای دریافت دز سوم واکسن مراجعه کنند.

شاخص استفاده از ماسک در یزد زیر 50 درصد است/تزریق دز سوم واکسن ضروری است

دکتر محسن میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله الزامات اجرایی برای جلوگیری از شیوع گسترده هر بیماری است، اظهار کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در یزد نگران کننده است.

وی شاخص کنونی استفاده از ماسک در استان یزد را زیر ۵۰ درصد دانست و افزود: هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل و اوایل ماه گذشته وضعیت خوبی داشتیم و آمار بستری‌ها و مرگهای کرونایی با کاهش مواجه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به اهمیت مشاهده اولین سویه اومیکرون در کشور، ورود این سویه به کشور قابل پیش‌بینی بود، گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده بسیاری از کشور‌های جهان درگیر این ویروس جدید شدند.

میرزایی سرعت انتشار و ابتلا به اومیکرون را نسبتاً بالا دانست و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نگرانی در خصوص انتشار ویروی بیشتر شده و شهروندان باید با حساسیت بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: شهروندان با هر گروه سنی که سه ماه از تزریق واکسن برکت و سینوفارم آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول