اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گزارشی از عملکرد 100 روزه شورای ششم یزد/ دشتی: رویکرد این دوره توسعه گردشگری است

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به این‌که فعالیت‌های شورای شهر اولویت بندی شده است گفت: اولویت شورای شهر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و این مهم را با رویکرد توسعه گردشگری دنبال می کنیم.

گزارشی از عملکرد 100 روزه شورای ششم یزد/ دشتی: رویکرد این دوره توسعه گردشگری است

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، غلامحسین دشتی شب گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف مشخص شده دقیقا ۳۴ وظیفه داریم که بعد از انتخاب شهردار در بخش‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آنچه مورد نیاز شهروندان است با مشارکت شهروندان انجام می دهیم.

وی با بیان این‌که شورا در صدد یافتن راه حل برای مسائل و مشکلات و انتقال به مجموعه های شهرداری است افزود: عملکرد سال جاری شورای ششم بر اساس برنامه ریزی دوره پنجم شورای شهر بود و خیلی نمی توانستیم اقدامی داشته باشیم لذا بخش هایی که قابل اصلاح بود را نیز اصلاحاتی انجام دادیم و در عین حال با تشکیل جلسات رسمی و علنی، هرچه لایحه بود را پاسخ دادیم و موانع را برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد مهمترین دغدغه در شورا را رویکرد و افق روشن از آینده استان برشمرد و ادامه داد: برنامه محوری را به عنوان پایه اساسی کار خود قرار دادیم که در این راستا نیز ۱۳ راهبرد به عنوان افق دید و جهت گیری اعضای شورا در بخش های مختلف و استناد به اسناد بالادستی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه راهبردهای ما مبتنی بر پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی اسلامی است تصریح کرد: نباید تجربه ای که در سطح جهان و ملی است و می تواند باعث پیشرفت و تعالی مردم باشد نادیده گرفت و شهر یزد که جهانی است و مورد توجه، به این مهم نگاه خوبی دارد.

دشتی با بیان اینکه اولویت شورای شهر افزایش درآمد پایدار و تکمیل پروژه های نیمه تمام است اظهار داشت: برخی پرژه ها ۳۷ سال نیمه تمام رها شدند که استارت تکمیل آن زده شد و هر یک از کمیسیون ها نیز با رویکرد برنامه محور و افق روشن در راستای تحقق اهداف گام برداشته اند.

وی اضافه کرد: شورا در بیش از ۵۳ محور کاری قدم برداشته و با افزایش ارتباط با حوزه های علمیه که سهم کمتری در مدیریت شهری دارند و انتقال دغدغه های فکری به آن ها همچنین بهره مندی از تجارب گذشته برای پیشبرد اهداف گام برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد رویکرد توسعه استان را گردشگری دانست و تصریح کرد: در نگاه فرهنگ گردشگری علی رغم اینکه باید خدمات را ارائه کنیم معتقدیم از معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی و تمدنی یزد نباید غفلت کنیم و تلاش می کنیم نگاه برجسته ای که از یزدی ها و استان یزد از گذشته تا کنون وجود دارد را پررنگ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یزد شهر پیام است و نگاه ما در شورا به فرهنگ گردشگری است افزود: باید پیام توحید را به همه کسانی که به عنوان گردشگر به یزد می آیند منتقل کنیم و با تکیه بر دانش بنیان ها و فناوری ها برای حفظ و نگهداری یزد بکوشیم.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های قانونی کشور برای استان یزد در حوزه های مختلف عنوان کرد: ارتباطات شورا با سایر دستگاه ها در قالب اسناد کارشناسی است و در تلاشیم که تعلق خاطر مردم را به شهر افزایش دهیم که مردم شهر را اداره کنند و در این خصوص نیز ۴۰ مسئله مهم شهر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۲ نهاد را در دست ایجاد و بهره برداری داریم افزود: راه اندازی این دو نهاد برای تحقق مدیریت واحد شهری است و اگر این ها با هم هماهنگ شوند می توان کم هزینه تر و با سرعت بیشتری برای بهره وری بیشتر اقدام کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول