اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم ایجاد زیرساخت اسکیت سواری در معابر شهری

رئیس هیات اسکیت استان یزد گفت: باتوجه به افزایش شهرنشینی و ترافیک که تبعات روحی و جسمی را به جامعه وارد کرده، برنامه ریزی شهری لزوم توجه مدیران و کارشناسان را به راهکارهای حمل و نقل پاک همچون ایجاد زیرساخت برای استفاده شهروندان از اسکیت را می طلبد.

لزوم ایجاد زیرساخت اسکیت سواری در معابر شهری

علیرضا عاقبت خیری در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: افزایش شهرنشینی و ترافیک ناشی از آن، کمبود معابر، افزایش آلودگی، استرس و فشارهای ناشی از جابه جایی های شهری، بی تحرکی، چاقی و افزایش بیماری ها از یک سو و افزایش اسکیت سواران از سوی دیگر لزوم توجه برنامه ریزان در سطوح مختلف وزارتخانه ها، سازمان ها و زیر مجموعه های مرتبط با موضوع را در جهت استفاده از اسکیت به عنوان یکی از وسایل نقلیه پیک موتوری و راهکاری برای کاهش معضلات ذکر شده افزایش می دهد.

وی بیان کرد: شهر در حال توسعه یزد با روند متناسب سازی زیرساخت های شهری به خصوص معابر، تاکنون توانسته اقدامات قابل توجهی را برای رفت و آمد سالمندان، کودکان و معلولین رقم بزند و در این روند توسعه ای لازم است آینده نگری های بیشتری نیز صورت بگیرد که ایجاد زیرساخت لازم برای حمل و نقل پاک مانند اسکیت و دوچرخه نیز بایستی در دستور کار کارشناسان و مدیران باشد.

خیری با بیان اینکه اسکیت در انواع مختلفی وجود دارد، افزود: اسکیت همانند دوچرخه می تواند برای مردم پرکاربرد و مفید باشد زیرا سلامت جسم و حمل و نقل کوتاه را به آسانی موثر کرده همچنین آلودگی زیست محیطی نیز به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته قیمت این وسیله نقلیه طی سال های اخیر روبه افزایش بوده که بایستی برای دسترسی بیشتر مردم به آن از سوی تولیدکنندگان راهکاری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول